Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Hur överlever jag?

387 inlägg • Sida 22 av 26
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

krokodilen

#316 » 21:14:17, 26-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan meddela att jag redan löst ut sambon före kvinnan denna tråd handlar om med 350 000:- år 2003 fast huset var 100% i min ägo, sambolagen är lurig. Konstigt är också att många hävdar att ”det är dyrt att byta kärring”,,,,, nja det stämmer inte på mig. Jag får av nån konstig anledning alltid bättre ekonomi varje gång det separeras. Inte ens utlösen gjorde det speciellt tufft då de löpande kostnaderna minskade med minst motsvarande.

Kvinnor är generellt sett ganska kassa på att hålla i pengar.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Bengt Erik Eriksson

#317 » 21:22:40, 26-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Känner mig knappast lurad av dubbla profilerna. Förståelse för det.
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69

krokodilen

#318 » 00:01:38, 28-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har sträckläst tråden nu ikväll och jag konstaterar lätt känslomässig berg och dalbana! Mycket har jag glömt och annat kommer jag ihåg som om det var igår.

Exet träffade en ny gubbe 2018 nån gång och de har köpt hus ihop, tror inte att hon rår på han som hon gjorde med mig. Dock kan vi ju konstatera att hon ändrat sig tooootalt, gör allt som hon vägrade under vår tid ihop, campa, åka på bilträffar mm. Nya gubben är typ fulltatuerad och tatuerade personer var enbart white trash på vår tid. Hon brukade fräsande jaga grannens katter av vår tomt och nu har hon katt själv,,,, the list goes on.

En svartsjuk karl kanske man inte rår på så lätt men vem bryr sig.

Mest rörd blev jag ändå när jag läste PerÖ83:s inlägg, man får liksom lite perspektiv på olika problemställningar. :sad:

Tack för stödet ni alla gav mig i detta!

/C
Senast redigerad av krokodilen 09:42:05, 28-12-2023, redigerad totalt 1 gång.
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

8 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

gute84

#319 » 03:09:57, 28-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

krokodilen skrev:Jag har sträckläst tråden nu ikväll och jag konstaterar lätt känslomässig berg och dalbana! Mycket har jag glömt och annat kommer jag ihåg som om det var igår.

Exet träffade en ny gubbe 2018 nån gång och de har köpt hus ihop, tror inte att hon rår på han som hon gjorde med mig. Dock kan vi ju konstatera att hon ändrat sig tooootalt, gör allt som hon vägrade under vår tid ihop, campa, åka på bilträffar mm. Nya gubben är typ fulltatuerad och tatuerade personer var enbart white trash på vår tid. Hon brukade fräsande jaga grannens katter av vår tomt och nu har hon katt själv,,,, the list goes on.

En svartsjuk karl kanske man inte rår på så lätt men vem bryr sig.

Mest rörd blev jag ändå när jag läste PerÖ83:s inlägg :sad:

Tack för stödet ni alla gav mig i detta!

/C


Once a Cheater, Always a Cheater och det kommer nya gubben att lära sig med

1 person gillar det här inlägget.
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

SK Racing

#320 » 11:31:02, 28-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är sällan man ändrar sig i grund o botten, spela teater är vääääääääldigt många tyvärr väldigt duktiga på, och det är mycket svårt att i många fall se deras rätta jag, men över tid så brukar det gå o se en människas rätta jag, men det tar tid, 10-20 år i många fall, det blir ju då ett problem i dagens stressade samhälle då allt skall hända nu, nu, nu.

Bli ihop, flytta ihop, hus, bil, hund, barn osv, fort som fan skall det gå... Men känner ni ens varandra??? Brukar jag fråga?

Det brukar dock visa sig rätt ofta att min frågeställning stämmer, tyvärr, kvar blir en sämmre ekonomi, flytt, ett j*vla liv om vårdnad osv, döm sen om min förvåning när samma människor gör samma misstag igen... :ohnej: :klia: :aaargh:

Tar man det lungt o tänker efter, funderar på o ut, hur man vill ha det, o med vem o vad, ja det är väl en bra början, i min värld.

Träffa en liten sak som efter 3-6 månader börja prata om o flytta ihop och efter 1-2 år börjar o prata om familj, då hade jag lagt benen på ryggen omg.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)

krokodilen

#321 » 10:58:00, 04-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

gute84 skrev:
krokodilen skrev:Jag har sträckläst tråden nu ikväll och jag konstaterar lätt känslomässig berg och dalbana! Mycket har jag glömt och annat kommer jag ihåg som om det var igår.

Exet träffade en ny gubbe 2018 nån gång och de har köpt hus ihop, tror inte att hon rår på han som hon gjorde med mig. Dock kan vi ju konstatera att hon ändrat sig tooootalt, gör allt som hon vägrade under vår tid ihop, campa, åka på bilträffar mm. Nya gubben är typ fulltatuerad och tatuerade personer var enbart white trash på vår tid. Hon brukade fräsande jaga grannens katter av vår tomt och nu har hon katt själv,,,, the list goes on.

En svartsjuk karl kanske man inte rår på så lätt men vem bryr sig.

Mest rörd blev jag ändå när jag läste PerÖ83:s inlägg :sad:

Tack för stödet ni alla gav mig i detta!

/C


Once a Cheater, Always a Cheater och det kommer nya gubben att lära sig med


Det ska i ärlighetens namn nämnas att jag inte är helt 100% på att hon var otrogen innan hon drog, otrohet kan klassas på olika sätt givetvis.

Det spelar ingen som helst roll nu heller men lite till hennes försvar iaf.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

krokodilen

#322 » 11:22:11, 04-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

SK Racing skrev:Det är sällan man ändrar sig i grund o botten, spela teater är vääääääääldigt många tyvärr väldigt duktiga på, och det är mycket svårt att i många fall se deras rätta jag, men över tid så brukar det gå o se en människas rätta jag, men det tar tid, 10-20 år i många fall, det blir ju då ett problem i dagens stressade samhälle då allt skall hända nu, nu, nu.

Bli ihop, flytta ihop, hus, bil, hund, barn osv, fort som fan skall det gå... Men känner ni ens varandra??? Brukar jag fråga?

Det brukar dock visa sig rätt ofta att min frågeställning stämmer, tyvärr, kvar blir en sämmre ekonomi, flytt, ett j*vla liv om vårdnad osv, döm sen om min förvåning när samma människor gör samma misstag igen... :ohnej: :klia: :aaargh:

Tar man det lungt o tänker efter, funderar på o ut, hur man vill ha det, o med vem o vad, ja det är väl en bra början, i min värld.

Träffa en liten sak som efter 3-6 månader börja prata om o flytta ihop och efter 1-2 år börjar o prata om familj, då hade jag lagt benen på ryggen omg.


Jag har historiskt sett alltid haft för bråttom och det har ofta haft att göra med ekonomi. Tex om jag träffat nån som det initialt funkar bra med (rosa skimmer givetvis :ohnej: ) så har det blivit så att vi hängt ihop 95% av möjlig tid för att det känts bra och då i mitt hus eftersom där erbjuds yta och bra bekvämligheter. Hennes lägenhet står då tom månad efter månad a' 5-6 000:- /mån och man är enbart där och vattnar blommor och kanske sover nån natt i månaden.

Man känner att man i princip redan bor ihop ändå, verkligheten blir dock snabbt en annan visar det sig kraven och konstigheterna ökar i antal. Det knepiga är att acceptansen för konstigheter ökas också, ribban flyttas uppåt för vad jag anser ok att bli utsatt för eller finna sig i.

Tex när man accepterat att ens sambo vägrar köra familjens andrabil en grön 5 år gammal Polo med 8 000 mil på mätaren bara för att den är "ful" eller att en nytvättad strumpa som tappas på golvet vid transport över till torktumlaren måste tvättas om för att golvet är "smutsigt" och då blir strumpan det också. Barnen får absolut inte duschas med andra produkter än de för 450:-/flaskan för då får de cancer omedelbart. Livet blir svårlevt och kraften sinar av ständiga dispyter av detta slag.

Som nån så jag ska nog vara tacksam för hur livet utvecklades.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

DennisCA

#323 » 11:23:52, 04-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja jag kan säga jag har aldrig delat era erfarenheter in i det minsta, att bo ihop gör allt billigare och enklare... Sambon t.om. tjänar mera än jag så det är inte så att hon utnyttjar en för pengarnas skull direkt... Det är så man blir ledsen över hur andra verkar ha det, och hur cyniska ni blivit p.g.a. era tråkiga erfarenheter.

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
DennisCA
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 08:22:05, 16-09-2014
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Verkstadsmaskiner

krokodilen

#324 » 12:48:58, 04-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då blir jag glad för din skull DennisCA!! :grin:

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

nimbus

#325 » 14:15:32, 04-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

HSP kallar dom sej. Hi Sensitive Person. Allt är stort för dom men det konstiga är att det mesta är negativt. Oftast är det sk, I landsproblem som andra inte ens märker men jobbigt blir det..
- "it always impossible until it´s done"

Favorit ordspråk: "så går det"
nimbus
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:15, 13-01-2010
Ort: Västra Götaland
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: "Tjugotalet verkstadsmaskiner"

SK Racing

#326 » 14:42:25, 04-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bilar osv har aldrig varit något problem i mitt fall, sambon får i så fall köpa en bil som vi kan ha o åka i om det jag har inte duger.

Så har hon inte gjort, utan verkar nöjd när hon hör sina kollegors/vänners kostnader för sina "nya" bilar, o konstaterar att dom bilarna som jag har är så bra så :)

Vill min sambo köpa schampo o övriga hygienartiklar för sjuka pengar så står det henne helt fritt, jag är inte med o betalar för sådana dumheter, det får hon göra själv i så fall.

Oavsett så är det som jag skrivit tidigare, det är en väldigt god idé o lära känna människan som är innehavare av den sköna tårtbiten, innan det blir allvar, för det blir fort dyrt, komplicerat o jobbigt.

Jag har ju fått höra genom åren från en del små snurror att: Ja, någon som du hade en ju inte velat ha, tur vi inte är ihop osv :lmao:

Jag har svarat att: det är ömsesidigt :thummar:
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)

Ulf

#327 » 16:47:48, 04-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är som i helgen på Lilla L's kalas. Krysset förfasade sig över att jag inte hade sålt huset efter morsan.
Jag svarade att jag inte visste vad som jag skulle ha kvar och att jag har för mycket annat att göra.
Logistiken måste matcha sommarstugan. Värst var nog när jag sa -Jag sitter inte sjön! Och att jag funderar på att pensionera mig.
Hu, den blicken! :mrgreen:
Kontringen blev - Ja, du har sådana separationsproblem med saker.
Jag tänkte, ditt liv har inga minnen eller historia!
Då jag inte har mycket plats för sakerna från mina föräldrars hus, så gäller det att välja med omsorg.
Och hur noga jag är i mina val, så kommer jag nog att ångra mig.

Vid skilsmässan så hade hon förklarat för soss att hon skulle ha halva värdet av min båt.
Jag svarade dom, att ja visst! MEN då får hon ta hälften av lånen också! Det blev väldigt tyst på soss och henne!
och hon berättade för soss att hon behövde pengar till en säng, jag hade tagit båda madrasserna.
Det var ju inte sant, utan hon köpte en vattensäng och hade inga pengar kvar till mat. Naturligtvis berättade jag det för soss när dom undrade varför jag hade tagit båda madrasserna. Jag hade bara en madrass.
Då stod jag inte högt i kurs hos krysset :lmao:

Men det var hon som prasslade med han som hade samma föräldrar som mig!
Samtidigt försöker hon sträcka sig efter Lilla E som snabbt som ögat kryper upp i mitt knä och ska kramas! :cool:
Den blicken jag fick! :lmao:

Jo, jag skulle ju också riva sommarstugan och bygga nytt! Hon var av uppfattningen att det är dyrare att bygga till än att bygga nytt... Hon hade ju gjort så! Jag frågade hur mycket lån hon hade... . Jag sa inte att jag knappt har några lån att tala om. Och bygger jag inte nytt så har jag ju pengar över till en fin traktor med lite redskap :grin:

Ja, ja, det blir som det blir, och kan inte bättre.
Kommer du med problem, eller är du en del av det?

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61

gute84

#328 » 17:42:28, 04-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

vad hittar ni dom här kvinnorna?

själv träffar jag bara kvinnor som har egna hus och egna pengar

2 personer gillar det här inlägget.
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

Volvot24

#329 » 17:50:29, 04-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Många?

Räcker med en åt gången :smile:
Det går upp, det går ned, på havet... :klia:

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Volvot24
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 06:42:58, 29-08-2013
Ort: Torsby Värmland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo T24, Polaris Widetrak

Ulf

#330 » 17:51:53, 04-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du inte träffat på dom, så har du haft en jäkla tur, det dräller av dom!

Som tur var hade sambon redan hus! :grin:
Och nu har vi varsitt!

Den som har pengar köper, just nu är det jag!
Fast hon är ju lite irriterad att hon inte "får" betala!

Som det förhållandet är så jämnar det ut sig i längden!!
Gifta oss? Nej, det är roligare att leva i synd! :mrgreen:
Eller som någon sa -Sexuellt umgänge är sådant gifta par ägnade sig åt innan de gifte sig!
Kommer du med problem, eller är du en del av det?

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Kurt Karlström, Åke Petersson och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se