Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick Snack

Hur överlever jag?

387 inlägg • Sida 1 av 26
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

HanixH50 (trådstartaren)

#1 » 11:15:35, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vet inte vart jag ska skriva och jag har snart pratat och gråtit mig tom + att jag inte orkar regga mig på nåt mera passande forum.

22:e nov meddelar min sambo sedan 12 år att förhållandet är över! Förhållandet har varit ansträngt sedan sista barnet (3 st totalt) kom men beskedet kommer ändå som en blixt från klar himmel.

Jag vågar knappt tro det jag hör och inledningsvis bönar, ber jag och blottar strupen fullständigt, lovar bot och bättring etc. Det hjälper inte utan hon är som en kall stålkula i bemötandet.

Nu börjar jag fundera lite för ingen i omgivningen verkar veta om hennes beslut trots att det gått en vecka - 10 dagar. Inte hennes föräldrar, inte hennes två allra bästa väninnor etc.

Vem är det du sms:ar med frågar jag och får till svar att hon ventilerar med 2 kollegor, en kvinnlig jobbkollega och en manlig "vän". Det visar sig att denne manliga "vän" och min sambo har sms:at varandra en tid och själva beslutet om separation skulle enligt henne tagits på fars dag av alla dagar! Nu fick jag ju förklaringen på varför mobilen pipit/vibrerat sena kvällar på hennes nattduksbord, samt varför den varit försedd med grafiskt kodlås samt dolda notiser.

Allt är nu kaos med hem, barn mm.

Jag ifrågasätter den hon sms:ar med och undrar om han verkligen är bara en vän!? Jodå han stöttar henne bara i sitt beslut heter det, beslutet som togs innan de fick kontakt,,,, mm visst. Hon vägrar att visa vad de skriver. Eftersom jag är vetgirig lyckas jag komma åt stora delar av konversationen mellan dem och det är inte roligt. Hon lämnar ut mig i mina försök att behålla henne och han eldar på med snack om inre värden, följa sitt hjärta, fullfölja planen mm.

Jag ställer ett par frågor där svaren finns i deras konversation och hon ser mig stint i ögonen i 5-10sek innan hon blåljuger förnekande. Jag väntar några dagar och säger att jag vet vad som står och nu är det en tårögd Madame som bekänner lögnen. Jag tycker nu att jag måste rädda min ryggrad och ber henne dra åt h-vete. Jag har ingen aning om vad de gjort fram tills denna punkt men nu känner jag att jag inte vill ha henne i huset längre. Vi bor en vecka var hos respektive föräldrar och när jag en lördagskväll gör mig ett rävärende ut till huset där hon packar för fullt i lådor. Jag frågar om det verkligen är nödvändigt att förnedra mig på detta viset?? Hon är iskall och då ringer telefonen och gissa vem det är!

Jag säger att du ska vara ute på måndag och att jag tar barnen 100% tills hon får sin lägenhet 1feb (som hon hävdar). På måndag kväll ställer hon vår gemensamma familjebil sedan 6år och på tisdag morgon dyker hon upp till skolans luciafirande i hans bil,,,

Hon är nu barnfri och åker direkt till sin nya förälskelse och verkar ha bott där sedan lucia. Denna nya bekantskap är själv utslängd av sin sambo i början/mitten av november.

Anledningen hon har till uppbrottet är att jag inte prioriterat familjen och inte sett och bekräftat henne, jag "är aldrig där" Detta är återgivet i stora drag men det mesta finns där.

Trevlig julklapp!

Jag kämpar dygnet runt med barn, jobb, sömn, hem och känslor,,, hur ska jag göra jag vet inte hur jag ska klara detta!???
HanixH50
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:12, 19-04-2016
Ort: Värmland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hanix H50



swampen85

#2 » 11:31:24, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Beklagar denna sorg!
Inte mycket nån utomstående kan göra i detta läge, men jag lan säga att du har mitt Medlidande
Och från detta utgångsläge borde de bara kunna bli bättre!!
Plocka ihop spillrorna och försök vass glad för de du har Kvar, just arbete, barnen och boende!
önskar all lycka till!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
swampen85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 07:02:48, 05-07-2010
Ort: bollnäs
Maskintyp: Traktor
Maskin: massey ferguson tea 20, renoverad.
Volvo T24 (nu med Opel diesel motor)
Volvo T31 hytt, värme, extra hydraulik
Fordson major, projekt.
Clark motviktstruck, bensin
ASEA motviktstruck, batteri
Claas Columbus, gott bruksskick.
Fiat ÖSA helbandare skogsmaskin.
Allis Chalmers B 1937, magnetic, renoveringsobjekt.
Allis Chalmers TL 30, bruksskick.
Huddig 960 -99 (farsans).
Hymas LP576 -79
hemmabyggd mini hjullastare under tillverkning.

HanixH50 (trådstartaren)

#3 » 11:35:14, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Detta är oslagbart det värsta jag upplevt under alla mina levnadsår,,,,
HanixH50
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:12, 19-04-2016
Ort: Värmland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hanix H50

Toost

#4 » 11:42:01, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Beklagar.
Lägg din kärlek på dina barn. Dom kommer älska dig tillbaka.
Undvik att diskutera deras mamma med dem, det kan annars bli att barnen blir ett hämndvapen mot henne och samma vapen kan vändas mot dig.
Gå vidare, om hon inte kommer krypande till dig tror jag du ska se ert förhållde som avslutat.

Lycka till!

8 personer gillar det här inlägget.
Toost
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:48:51, 07-12-2015
Ort: Stockholm Norr
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

jonnordvall

#5 » 11:43:53, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Usch, mår fysiskt illa då jag läste ditt inlägg.
Känner inte att något jag skriver här kommer att hjälpa dig men hoppas du mår bättre så snart det nu bara går.
"Börja inte trä jon!"
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

Holger

#6 » 11:47:47, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Beklagar!
Definitivt! Lägg din kärlek på barnen! De kommer att stötta dig och du kommer att må bättre efter ett tag!

Bra att du skriver av dig!
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

63an

#7 » 12:02:02, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Rekommenderar advokat som driver igenom enskild vårdnad för barnen å skilsmässa! Då får hon betala underhåll, brukar sällan bli något bra efter dylika utflykter! Tyvärr! Så har jag lärt mej att det fungerar i verkliga livet :huh: ( enskild vårdnad alltså! )
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:

2 personer gillar det här inlägget.
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

BM425

#8 » 12:11:55, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var klar med vad du vill om hon skulle vilja komma tillbaka. Händer ofta då någon flyger iväg utan att tänka sig för. Been threre done that.

Håll kontakt med dina vänner de är guld värda nu!

Anders
Inget är så bra att det inte kan förbättras.
Klart jag läser bibeln "Ordspråksboken 21:19"

5 personer gillar det här inlägget.
BM425
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:07:27, 13-04-2008
Ort: Motala
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 1602 -74
2 st BM 425 -59,-61

Gösta Karlsson

#9 » 12:25:04, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag blev själv lämnad av en Ryska sedan 11 År, hon ljög dom sista veckorna och sa att hon måste på stan för
att följa en annan Ryska till sjukvården, vad hon igentligen gjorde var att gå och titta på lägenheter (köpa en) och vara
på banken för att göra upp om lån, När allt var klart fick jag veta det en dag i våras.

Jag Svor för mej själv, att nu ska jag inte ha någon kvinna mer, jobbade hela sommaren(Helnöjd!), sommaren blev höst, hade
en kvinnas bil på min verkstad(Jag var fortfarande bestämd, Ingen NY), det blev flera verstadsbesök, hon kom även på kaffe.

Nu är det vi, Jäklar vad vi njuter av varandra, helt underbart bra!

Mvh Gösta
Kvinnor och barn först..........även i djupsnö!

14 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Gösta Karlsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:23:18, 14-10-2009
Ort: Forsmo / Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Arbrå 50/26
Arbrå 60/40 och Arbrå GSS 56-2
Avant 635
BM 846
Fordson Major
Hymas 474 C4
Nordverk 130 HS (Scania Powered)
Scania R143 Top/Streamline
Scania R143 Topline Flisskåp
Scania R164/580hk
Scania 80 Flakbärgare
Scania 81 Liftdumper
Volvo F616
Volvo F720

MN

#10 » 13:27:37, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

TS: Har du ngn klippa i familjen eller vänskapskretsen som bara kan lyssna? Som de övriga säger - tala aldrig illa om henne inför barnen och bli inte bitter på hela kvinnorasen. Det kommer en tid till detta igen.

MN

4 personer gillar det här inlägget.
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

Mats i Myrhult

#11 » 14:14:36, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Först av allt vill jag beklaga.
Sedan vill jag understryka det kloka i det flera sagt om att inte förtala barnens mor inför barnen, egentligen inte annars heller.
Dessutom vill jag upprepa 63ans och Gösta Karlssons insiktsfulla råd.

Slutligen en galghumoristisk kommentar. Vilken tur du har! Att det skedde nu och inte i ett värre läge, samt att du blir av med henne utan tvingas sparka ut henne!
:???: :razz:
Utan risk, ingen chans!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mats i Myrhult
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:30, 07-11-2008
Ort: Förut Karlstad, Kil, Luleå, Piteå, Stockholm, Storfors, Töreboda, Älvsbyn, Östersund. Nu Broby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Svets, vinkelslip och slägga.

Tycko Mikiasson

#12 » 14:29:03, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kvinnor är underliga varelser tillhör förmodligen nått annat universum. Deras tankar är mystiska och vilken styrka dom uppvisar när dom tror dom har tagit rätt beslut. Det är viktigt för dig att fortsätta skriva och inte göra dig själv illa försök göra något som skingrar dina tankar. Så ta väl hand om dig och dina barn. Hälsningar Tycko.

3 personer gillar det här inlägget.
Tycko Mikiasson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:41:52, 21-07-2013
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Shaeff HS 40 Spindelgrävare Ford 4000 jordbrukstraktor ombyggd till Traktor grävare BM 230 Victor och en BM 35-36. och en Terrier

Towil

#13 » 14:33:57, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tråkigt, men det enda i slutändan.

Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

Grisen

#14 » 16:06:40, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är absolut inte lätt, jag beklagar. Jag fick också en likadan julklapp ifjol på julafton, efter 18 år tillsammans
större problem - större hammare
Grisen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:20:32, 10-02-2013
Ort: Pedersöre
Suomi Finland (svenska)

HanixH50 (trådstartaren)

#15 » 16:29:10, 20-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Grisen skrev:Det är absolut inte lätt, jag beklagar. Jag fick också en likadan julklapp ifjol på julafton, efter 18 år tillsammans


Hur mår du idag då?

Jag har ångest 24/7 i princip.
HanixH50
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:12, 19-04-2016
Ort: Värmland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hanix H50


Återgå till Snick Snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: micke holmberg och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se