G-son skrev:Då bör du både hinna bygga, provköra sönder och bygga version 2.0!
G-son skrev:Då bör du både hinna bygga, provköra sönder och bygga version 2.0!
per-åke skrev:Robban_C skrev:... Vad är det för vinkel mellan piporna på en B&S-vinkel?
En "riktig" åtta har 90 gr vinkel.
Är det gemensam vevtapp för båda vevstakarna på en B&S?
http://www.vanguardengines.com/pdf/engi ... s/3564.pdf
per-åke skrev:... Det som är det största problemet ( som jag kan se det iaf ) är just detta med att kalibrera motorerna för att få en jämn å fin gång utan allt för mycket ryck å slit. ...
Robban_C skrev:per-åke skrev:... Det som är det största problemet ( som jag kan se det iaf ) är just detta med att kalibrera motorerna för att få en jämn å fin gång utan allt för mycket ryck å slit. ...
Inte alls. Det är just detta som är att synka fuggarna.
Ett "huvudreglage" som direkt påverkar en av fuggarna, sen ska de tre övriga fuggar ha individuellt justerbara reglage från huvudreglaget.
Sen provar man en i taget åt ena eller andra hållet tills den går så jämnt den kan, sen tar man nästa, och nästa och så vidare.
Ett alternativ är att man mäter vakuumet efter fuggarna och justerar linkagen till samma vakuum.
per-åke skrev:
jag tänkte mest på tändningsföljden motorerna emellan, eftersom dom kommer få en gemensam axel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster