Stefan1972 skrev:Fast det ska ju poängteras att offerten ovan inkluderar en ny remspännare för multiremmen också...........Lite lustigt att man tar extra betalt för byte av den trots att den ändå plockas bort vid bytet av kamaxelremmen. Men de lägger väl på allt de kan.....250kr för förbrukningsmaterial också......vad nu det kan vara i det här fallet.
Stefan1972 skrev:Fast det ska ju poängteras att offerten ovan inkluderar en ny remspännare för multiremmen också...........Lite lustigt att man tar extra betalt för byte av den trots att den ändå plockas bort vid bytet av kamaxelremmen. Men de lägger väl på allt de kan.....250kr för förbrukningsmaterial också......vad nu det kan vara i det här fallet.
meken49 skrev:torbjorn_forsman skrev:Omkring 2006 och några år därefter var det gott om gummi av dålig kvalitet, RoHS-direktivet förbjöd ju en del bra men giftiga tillsatser i gummi och det var inte alla tillverkare som lyckades hitta bra ersättare på en gång.
Så om vi antar att den gamla remmen hade legat i lager några år innan den monterades för 10 år sedan, kan det ju ha varit en som tillverkades under den perioden.
Wikipedia skriver:
RoHS, egentligen direktiv 2002/95/EG, är ett EU-direktiv som förbjuder eller begränsar användningen av vissa tungmetaller och flamskyddsmedel i elektriska och elektroniska produkter på marknaden.
Tror du TF att detta gäller även kamremmar till bilar ?
Michael Meier skrev:Vad finns det för andra incitament än det? att driva en mekfirma..
Eller vill den som är anställd i en sådan firma inte ha betalt?
Michael Meier skrev:En post i offert som heter arbetskostnad är inte samma sak som arbetskostnad/tidsåtgång.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster