fattaren - du har skräp i tanken.
Ser det ut något i denna stil, om ens bara en antydan, så dummar sig förgasaren:
userpix/49872_1PXKV5PFGTJG51373044550.jpgOM du har en -kliniskt ren- bensintank, då är det genast knepigare.
- brytarspets som är dålig
- kondensator som mår dåligt
- sjuk tändspole
- lynnig elektronisk tändspole
- eller så har du helt enkelt missat nått
I och med att du beskriver att det fungerar efter förgasarbyte , men inte dagen efter.
=> då är det smuts i förgasaren.
Det kan vara damm, grus, gräs, vatten (! - kondens), fett, kemisk reaktion mellan olika vätskor (folk häller i vad som helst...), dålig
vevhusventilation (vräker ut
olja till
förgasare, emulgeras med vatten och tillsammans med damm bildar geggigt klet som blockerar munstycken, bensinkanaler osv - typiskt BMW fel som kan drabba B&S också).
Har varit med om dåligt tändstift.
Trasig tändhatt.
Bruten tändkabel; Kyla = dras isär;
Värme = "glider ihop" (ja det skall vara precis tvärt om ju! - plastklädda tändkablar kan bete sig underligt... silikon klädda kopparkärnesladda tycker jag bäst om, de sämsta är plastklädda kolkärnesladdar...)
Blev det till någon hjälp?