Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerSåg- och vedmaskiner

Nokka pk200 problem, service

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera såg- och vedmaskiner här

Andert (trådstartaren)

#1 » 19:17:37, 24-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag köpte en begagnad nokka förra året, körde några kubik och var riktigt bra till bakved och klenved. Nu i år servade jag den lite, bytte olja, var troligen orginal i, färg på pluggarna. Jag rätade ut vinklarna till bandet, blev med stor skiftnyckel och hålla mot med stål under bandet, och tvingar, funka, men nog bättre att byta. Sen har jag kört ett par kbm, blir riktigt fin ved och fort går det när man laddar halvt på kärran och backar upp mot. Sen tog jag en grov torr ask och brytbulten på kraftöverföringsaxel gick. Sen när jag ska snurra för att kolla så har elevatorn låst sig, skurit i lagringen? Kan varit innan brytbult vet ej. Går att dra bandet snurrar fritt, men drevet via kjedjan går er. Någon som vet hur det ser ut i lagringen? Rätt jobbig att ta bort. Någon som har manual?
BildBildBildBild

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk
Andert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:10:45, 14-10-2009
Ort: Norduppland
Maskin: Bobcat 310, Ford 6700



Andert (trådstartaren)

#2 » 09:27:32, 06-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag hittade på felet, är en klokoppling till elevatorn som har en bult på ena sidan, denna hade gått av och letat sig ut i monteringshålet. Ska byta bulten, spänna kjedjan sen funkar det nog igenBildBildBild

Skickat från min Pixel 6a via Tapatalk

5 personer gillar det här inlägget.
Andert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:10:45, 14-10-2009
Ort: Norduppland
Maskin: Bobcat 310, Ford 6700


Återgå till Såg- och vedmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se