anders holmström skrev:jag håller inte med,jag sköter det grundläggande pappersarbetet själv.Det ger en kontroll och en insyn i vad som ger pengar och vad som kostar i företaget.
Givetvis skall man ha en revisor som sköter moms och bokslut samt att ha nån att bolla saker med.
Men att bara lägga alla papper på köksbordet till frun det tror jag inte på
Tjocksmocksjocke skrev:Något av det svåraste jag tycker är att värdera sig själv, man gör ett jobb åt någon som om man skulle gjort det åt sig själv med prylar man har liggandes skulle kosta säg 1000:- och lite tid, när man sedan räknar ihop kundens skuld och den landar på 15000:- så vill man gärna pruta med sig själv för att man tycker det är dyrt. Ingen annan skulle göra det billigare, men lik förbenat är det svårt.
Någon annan skulle egentligen fakturera...
Tjocksmocksjocke skrev:Något av det svåraste jag tycker är att värdera sig själv, man gör ett jobb åt någon som om man skulle gjort det åt sig själv med prylar man har liggandes skulle kosta säg 1000:- och lite tid, när man sedan räknar ihop kundens skuld och den landar på 15000:- så vill man gärna pruta med sig själv för att man tycker det är dyrt. Ingen annan skulle göra det billigare, men lik förbenat är det svårt.
Någon annan skulle egentligen fakturera...
DanDiesel skrev:Grävde om en infiltration åt en bybo,när jag räknade ihop timmarna så blev det ca 10000:-,han fick betala 5000:-
Nä det får bli ändring på det,vill dom inte betala så kan dom ju stå där å handjaga med spade då istället.
Får väl ta & fundera ut nån bra timdeb nu när man kör seriöst.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster