Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningBilda företag

Starta eget

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bolagsformer och företagsstart här

Lichen (trådstartaren)

#1 » 02:21:53, 05-03-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, Jag och en vän går i tankarna om att starta eget men skulle behöva lite tips och hjälp :)
Är det överhuvudtaget ide att starta eget i dessa dagar?
Vilken väg är bäst att gå för att skaffa sig jobb (vet att det gäller att visa framfötterna och engagera sig) men utöver det?
Vilken marknad är det bäst att börja i som ny? Dikning, små jobb, eller väg byggen ect ?
Är det bäst att ge sig in själv eller ihop? Vi tänker att detta kan vara bra då vi slipper anställa folk i början då vi redan är 2 eller har vi fel?

Vi vet att det är thigt budget som gäller i början och vi går inte in i detta med drömmar att bli miljonärer :)
Tack på förhand :)
Lichen
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 02:09:26, 05-03-2014
Maskintyp: Ej angivet



Andreas Mattsson

#2 » 03:12:13, 05-03-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

finns maskiner till det ni ska börja med eller tänker ni stå till förfogande att lejas in?

om maskiner finns så kolla hur marknaden ser ut runt där ni tänkt att få era uppdrag,miljömaskiner osv,kolla äver underlag,står det en traktorgrävare på varje gård ni ser så är nog den ideèn inge vidare att spinna vidare på.

fråga vänner vad dom tror(även dom som är pessimister)

vad har ni för erfarenheter?har ni foten inne nånstans?

eget kapital,ska det göras helhjärtat så ska det finnas kapital att ta av,sälj saker ni har innan ni börjar så att ni slipper paniksälja sedan och dumpa priser(går det bra så kan ni faktiskt köpa samma prylar igen)

kommer ni 2 riktigt bra överens?har ni egenskaper som täcker varandras dåliga?

har ni familjer/barn?gör klart för dom hur den närmaste framtiden kommer att se ut,,mycket övertid tex..

och 1 miljon saker till att tänka på,,men som dom brukar säga,vågar man inget så vinner man inget.
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris
Andreas Mattsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:26:26, 27-09-2006
Ort: Fränsta västernorrlandslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: traktorgrävare bm 616B
atlas 1200
fiat 25c
bollnästruck bt-20
Bucher tm800

Lichen (trådstartaren)

#3 » 04:55:11, 05-03-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om det blir av så har vi funderat på det här med leasing vilket många verkar positiv till, i alla fall till en början tills man har kapital till
Att köpa en egen maskin :) vi kommer bra överens och har förenkelhetens skull bestämt att alla tyngre beslut fattas av mig
Men självklart väger hans röst lika tungt.
Men allt handlar ju fortfarande om man får jobb så klart :)
Vi var först inne på skogs branschen vilket jag har några års erfarenhet från men de maskinerna är dubbelt så dyra och går sönder oftare och jobben där verkar enligt mig mer osäkra :)
Lichen
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 02:09:26, 05-03-2014
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Bilda företag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se