Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningBilda företag

Fotograf vill bli grävare, behöver hjälp

33 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera bolagsformer och företagsstart här

elvisp (trådstartaren)

#31 » 21:59:54, 29-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för svar. Mina grävarplaner ligger för närvarande på is. Jag skrev affärsplan och sökte starta eget-bidrag vilket jag ej fick beviljat med hänvisning till min brist på erfarenhet. Jag tror dock fortfarande att minigrävarföretag är en bra idé. Nu har jag dock fått en förfrågan om att göra en film och håller som bäst på att starta upp ett litet film&bildföretag istället. Jag tror att det i längden är en sämre idé men har fått beviljat starta eget. Jag har i denna bransch erfarenhet så det räcker.

Vi får se hur det går med filmandet, jag kanske får anledning att återkomma hit igen så småningom...
elvisp
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:35:29, 14-08-2011
Maskintyp: Ej angivet



Lars B

#32 » 22:03:20, 29-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lycka till! :thumme:

Sedan så glöm inte bort att man kan köpa på sig en enklare grävare och skaffa sig en hel del erfarenhet utan att försöka leva på det!
För att köra maskin är ENORMT roligt! :thummar:
Användarvisningsbild
Lars B
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:29:05, 18-04-2008
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Scania LS 110Super
International H-30 B
Brøyt X-20
Scania-Vabis L 71 Regent
Scania LS 75 Super 3st
Bolinder-Munktell VHK 85
Nuffield 10/60
Volvo T-22

Krister W.

#33 » 23:15:21, 29-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lars B skrev:Sedan så glöm inte bort att man kan köpa på sig en enklare grävare och skaffa sig en hel del erfarenhet utan att försöka leva på det!
För att köra maskin är ENORMT roligt! :thummar:


Det kan intygas! :grin: :driver:
Inte för att jag tänker börja köra proffessionellt, men det vore intressant att veta hur ni som får betalt för att köra grävmaskin började en gång i tiden.
Som "H0:a", genom arv, eller vad?

Edit: Borde kanske blivit en ny tråd, om nu någon känner för att spinna vidare i ämnet...
Senast redigerad av Krister W. 23:18:26, 29-01-2012, redigerad totalt 1 gång.
Krister W.
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:55, 28-12-2010
Ort: Hindåstrakten
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 50B, David Brown, Jeep Grand Cherokee Limited,


Återgå till Bilda företag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se