Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningBilda företag

Borde jag bilda firma eller ej?

94 inlägg • Sida 7 av 7
Diskutera bolagsformer och företagsstart här

patrik h

#91 » 09:37:36, 25-09-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja du Christer så kan man ju göra, men då är det ju handel med prylar vilket inte riktigt va vad jag syftade på.
Mera åt hållet "billigt bra att ha, ifall att kanske" och i samma stund så kontot tomt...
patrik h
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:58:44, 29-11-2006
Ort: järfälla
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1260C-2013 Rail
+ 2000 lift



krokodilen

#92 » 11:08:20, 25-09-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Visst visst,, men då handlar man ju onödiga prylar för pengar man inte har och personligen anser jag att men borde omyndigförklaras om så är fallet,,,,, :roll:

Pengarna ska ju in och mig kvittar det om de kommer via tid i maskinen eller handel med prylar faktum är att jag nog föredrar det senare eftersom det är enklare/bättre betalt om man har lite känsla för det.


Jag sammanfattar:

1. Skaffa F(A)-skatt om du vet pengars värde och har koll på din ekonomi.

2. Strör du dina papper runt dig och handlar nåt så fort du har en 100-lapp över, hoppa då över eget företagande eftersom risken då är stor att det blir personlig konkurs på sista raden.

Se där nu har jag sällat mig till alla skeptiker!

Btw: Min sambo kvalar nog in i kategori 2 eftersom hon gillar att ha alla papper fördelade på 5-6 olika högar runt om i huset och om nåt dokument försvinner så är det mitt fel eftersom jag via städning i närområdet rört till det i hennes "perfekta" ordning :roll: :)

/Christer
Senast redigerad av krokodilen 11:15:39, 25-09-2012, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Robban_C

#93 » 17:29:27, 25-09-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Klart att man ska handla fynden om man misstänker att man med stor säkerhet kommer att ha nytta av varan framöver OCH om man kan göra det utan att knapra för mycket på likviditeten.
Om fyndet tär för mycket på likviditeten så är det inget fynd för just dig och då ska du inte handla.
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

Bengt Erik Eriksson

#94 » 22:17:09, 25-09-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Och INTE lägga i "braha"högen men gärna i högen som används om man nu inte kränger vidare.
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69


Återgå till Bilda företag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se