Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningBilda företag

Skaffa maskin

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera bolagsformer och företagsstart här

vedmaskinen (trådstartaren)

#16 » 21:25:21, 27-03-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

samju skrev:Här svänger det... Nu så ska det inte va Någon grävmaskin mer eller? Känns nästan lite som att dét ska köpas för att köpas... Med risk för att va lite tråkig men skall du satsa på detta om du är så velig??. Det är ju lite liknande situation som wiggen om du läst den tråden med tillhörande tips. (ni går väl båda i gymnasiet) . Det är mkt pengar att punga ut, så man måste ha en ide och gärna kunder. :cool: . Sen så är det inte omöjligt, köpte själv en maskin för 220k + moms när jag va 17 och det funkade. Men ska man satsa så köp något som håller ihop någorlunda, och vill du va uthyrd så se till att ha mer än en direktmonterad skopa :vissla: . Så bättre att satsa mer eller inget alls är min åsikt.

Sen så hur mkt maskinvana har du? Är det direkt till kund som gäller eller? :bira:


Nej,tanken på grävare är inte borta. Men eftersom jag har vedförsäljning så passar en bobcat kanske bättre till en början då jag får mer timmar på den. Vet inte om det är vellighet mer att jag vill få mer "kött på bena"
Detta är inget som kommer ske här och nu att köpa maskin! det kanske jag varit otydlig med. utan det handlar om 1 år framåt i tiden. Sen kan man ändra sig ett par ggr på vägen och det tycker jag är OK
Jag är lååååångt ifrån en sån som vill köpa för köpandet! väldigt snål och noggran att sköta ekonomin. men kanske tyvär är jag villdigt intresserad så då blir det lätt att man vill inskaffa en maskin till. maskinvana finns så det räcker till jobb :smile:
Men just nu vill jag lägga vårens krut på veden och ragga jobb till vedmaskinen :thummar:
BTW, hur hade du 220+moms vid 17 år? och vad var det för maskin? :grin:
vedmaskinen
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 16:29:47, 19-03-2013
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)



samju

#17 » 19:27:57, 28-03-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Aha ja då förstår jag mer. Om du ska satsa på veden så. Okej ne man skall ha koll på ekonomin ja. Jag lånade av min far.
samju
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 00:15:47, 28-11-2008
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)


Återgå till Bilda företag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se