Jag jobbade på ett ställe på slutet av 80talet där dom hade en
Grön Fortschritt, Tror att det va en E 512.
Bonnen själv hävdade med emfas att det va en exakt "Clayson kopia"
Den spillde som jag minns det en del, med det gjorde ju den VBM 950 Han bytte bort också, så det kan ha varit andra faktorer med som påverkade.?
Tröskan i sig va väl inget större fel på, dock va en del material rena sopor, exvis i princip allt som va av gummi utom däcken byttes första året, bromsarna fick man fixa med inför varje säsong, det hade alltid läckt ut all bromsvätska under året.
Visst gick det lite lager å sånt emellanåt, men det va inte värre än nåt annat som jag minns det, en del plåtdetaljer va rena soporna, hållfasthet i paritet m Aluminiumfolie, men det gick som regel att byta ut/bygga om. själva konstruktionen i sig va inget märkvärdigt (udda), och det gick att fixa hemma m svets och borrmaskin.
Motor och
transmission va inget krångel med under dom åren jag va där.