Om det är den runda svängmotor du har så är det inga oringar i den. Den har en typ av sväng pusher som mer liknar ett U. Tror i sånt fall det är näst intill omöjligt att få fram nya tätningar
Hälsningar Lennart Arbetat på Hiab AB 1971 - 2010. Örebro -> Södertälje -> Göteborg -> Hudiksvall.
Hört från lev. ”Ska ni ha detaljerna efter ritning så är det naturligtvis ett helt annat pris vi talar om”
Ja det är den runda svängmotorn men där sitter oringar 5 st men mina är dåliga så jag kan ej mäta upp dem har beställt genom att mäta spåren men det är svårt att få original måtten
Det är ju svårt att mäta en o-ring. Försöka att hitta en kon samma idé som guldsmederna använder för att mäta storlek på ringar. Tjockleken är ju enklare att mäta
Hälsningar Lennart Arbetat på Hiab AB 1971 - 2010. Örebro -> Södertälje -> Göteborg -> Hudiksvall.
Hört från lev. ”Ska ni ha detaljerna efter ritning så är det naturligtvis ett helt annat pris vi talar om”
Jag har börjat att montera ihop svängmotorn nu efter mycket strul med tätningar jag ska prova om den håller tätt sedan om så är fallet så kan jag leverera måtten på tätningarna
Nu har jag bytt O-ringar. De jag använde är 134,2x5,7. 104,2x5,7. 2st 134x4. 340x3 var för tjock så där använde jag den gamla. På min motor saknades 2st ringar, så det förklarar läckaget. Kranen sitter på en hemmagjord skogsvagn och det verkar hålla tätt.