Man ska väl egentligen inte avslöja sina bister, och i synnerhet inte offentligt, men vad finns det då kvar att berätta om??
Kompressormotorn gick alltså bara på två burkar ( av tre möjliga), spridaren inlämnad och kollad, och befunnen i gott skick. Ur spridarröret kom soppa i stor mängd, och ventilspelet var tillräckligt nära för att inte kunna beskyllas för att ha ställt till med något ont... Så vad göra? Tja, tändovilligheten borde kunna bero på antingen bränd
ventil, slut ringar eller hål i kolven. Alla fel krävande att man åtminstone lyfter på toppen. Alltså började jag skruva...
Då jag skulle lossa insuget kände jag nåt konstigt...
Det blåsvarta joxet som knappt syns är den
propp jag satte in i insuget för att inte få in några otrevligheter då motorn var lös. Uppenbarligen lyckades jag glömma eländet då jag gjorde det första startförsöket...
Hur många begåvningspoäng får man för sånt här??
Å andra sidan: Efter lite intensiv skruvning kunde jag starta kompressorn (på TRE cylindrar!), och dra upp trycket till 7-8 Bar...
Nu ska all plåt tillbaka, och sen ska den säljas (Maskinister har rabatt...
).