Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerPaddor och markvibratorer

Olja Kina-padda

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera paddor och markvibratorer här

Tom N

20:25:03, 29-03-2024

Jag släpade hem ett objekt för ett tag sedan, en liten Kina-padda.

Är det någon som har koll på vad det brukar vara för olja i "vibrationsenheten" på dylika maskiner? Jag tvivlar starkt på att det går att hitta någon manual på en sådan här dinky-toysmaskin. Men någon kanske har haft något liknande och kan dra sig till minnes vad man tippat i!?


Bild
Bild

Jag har inte tappat ur den gamla oljan och försökt killgissa vad det är genom lukt eller smak ännu, eller ens kollat om där är någon olja kvar överhuvudtaget så sett. Men det är alltid gott att veta att det är hyggligt fräscha vätskor i det man har ståendes.



Alrik

20:57:34, 29-03-2024

Dynapac LG500


Bild

Länk till manualen till samma padda

https://dynadocweb.dynapac.com/idc/grou ... 00-1se.pdf

1 person gillar det här inlägget.

Tom N

21:18:23, 29-03-2024

Det är nog inte helt rättvist mot Dynpacen att jämföras med den här lilla stamparen. Dock är det troligtvis som så att vilken motorolja som helst är fullgod för ändamålet :thumme:

Som ett litet sidospår kan nämnas att i samma Klaravik-impulsköp fanns en vad jag tror är en LG 200 fast i Atlas Copco-kostym. Dock verkar bla hydraulpumpen saknas så jag har inte riktigt bestämt än ifall jag är hoppfull att få den i drift :klia:

Alrik

21:22:45, 29-03-2024

Vad man tippar i en märkesmaskin duger nog fint i kopiorna. Var inte tänkt som jämförelse utan vilken olja som de kan vara.

Tom N

22:03:59, 29-03-2024

Svaret på frågan fanns nästan jobbigt nära, några trådar ner i kategorin :ohnej:

Hvilken olje på vibro motor?

Hondakopian fick en slatt Biltema halvsyntet, då får skakeriet detsamma.