Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseAnnonstipsAvyttringar

LS Hydraulventil (KÖPES)

6 inlägg • Sida 1 av 1
Lägg ut dina avyttringar här!
Detta forum gäller alltså inte annonstips utan verkstadsrensningar och andra avyttringar som inte ligger ute på annons.

Turbodiesel (trådstartaren)

#1 » 05:33:12, 25-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Söker delar till t,ex Danfoss PVG16-32, Hydrocontrol MV99 & någon walvoilhistoria. Även andra förslag beaktas.

Inloppsgavel & ändplatta, samt minst tre ventilsektioner.

Danfoss prop-elmoduler vill jag helst inte betala för. Åtm inte över 2% av rabatterat listpris..

Slidönskemål:

1styck 10L/min
1styck 20-40L/min
1styck 60L/min & uppåt.
Normala cylinderfunktioner.

Har inga speciella krav beträffande sektionernas bestyckning.

Och nej, det behöver inte vara vackert, så länge det inte är rosthål från insidan.

Helst i Östergötland.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere



Turbodiesel (trådstartaren)

#2 » 03:48:45, 13-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den mest panikartade, akuta sökfasen har lugnat ned sig, men är inte avslutad. Hittade ett bizarrt specat PVG32, lätt brandskadat & försummat. Det såg en smula sorgligt ut, & måste återinsättas i hårt förvärvsarbete, snarast.

Pumpen jag tänkte plåga det med, hade tyvärr lämnat jordelivet någonstans vid 28000tim i en A25C. Får nog åka tillbaka & prova lyckan med en annan..

Liksom, vad i hela världen, har t,o,m Vickerspumparna flextidsschema, och går hem redan vid lunch, nuförtiden? :mrgreen:

Hittade även ett par bandstyrnings-liknande-pytsarblock, att styra dansken med. Tyvärr i 24V utförande, hoppas att 12V förstyrventilerna från bef MV99 har samma mått (lite utopiskt önsketänkande)


Bild
Bild
Bild


(jag är alltid på jakt efter oljiga, mystiska, fismodruljigoveser)
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

7 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Turbodiesel (trådstartaren)

#3 » 00:39:26, 15-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Eventuellt kan ventilpaketet vara från en halvmodern Hydrema rövhacka, till lastaren då.. 12V, L-kopplingar, samt, nästan, catgul kulör med en ton av gul blend & lite lätt kommunistbeige, ger små, men viktiga ledtrådar.

Sliderna ser hyfsat användbara ut, några sektioner har bara backventil, en har dämpad kompensator & mystiskt slidutseende. Nåja, nästa tur till skroten kanske blir på dagtid, när det finns lite marginal till stängningsdags.

Synd att inte pumpen ingick, de brukar matas av en pilsk & arbetsvillig, om än, effektreglerad, A10VO100, givetvis serie 30/31, som dessutom är en riktig industriell ögonfröjd, både fram & bak..
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Jac

#4 » 09:42:39, 15-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

I grävblocket är det inga kompensatorer på stödbenen, på så vis stoppar benet som når marken först och väntar på att det andra benet når marken. Dämpad kompensator skulle jag gissa är sväng och den mystiska sliden kan vara en slid som styr tryck istället för flöde, vilket också passar bra med sväng. Har den långa spår vid LS-hålen?
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

Turbodiesel (trådstartaren)

#5 » 13:22:30, 15-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det återstår att se, satte ihop prylarna som de var, nästa etapp inkluderar komplett demontering (utom i kompensatorområdet) & rengöring.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Jac

#6 » 14:27:34, 15-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite mer om PC sliderna här för den som är intresserad: https://device.report/m/f16aec25754ee9b ... db997e.pdf
Ta gärna en bild nästa gång du har sliden ifråga ute för vädring.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till Avyttringar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se