Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexÅkermans[Åkerman] Hydraulik

Trycknivåer på EW 230b

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hydraulik på Åkerman-maskiner här

Per Jonsson (trådstartaren)

#1 » 13:17:41, 25-07-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min EW 230b tappar kraften i hydrauliken när oljan blir varm, så jag behöver kolla trycken men har inga uppgifter på vilka tryck jag ska ha på mina pumpar. Någon här som vet?
Den går som vanligt direkt på morgonen men efter ett tag så tappar den farten på bommen. Den är även konstig när man hjular, för den accelererar när man höjer motorvarvet men sedan tappar den farten när motorvarvet är på topp. Någon som vet vad det kan bero på? Jag har inte särskilt hög hydrauloljetemp, 55-58 grader.
Per Jonsson
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:47:22, 15-09-2008



Anton

#2 » 14:01:16, 25-07-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ta kontakt med mej på PM så hjälper jag Dej.
Dom här maskinerna går fortare på transport när man släpper pedalen lite. Ursaken är sliden i 4vägsventil transport.
/Anton!!
Shop : www.gremminger.se
Kolla http://www.gremminger.se

Textiltryck&Dekaler
Användarvisningsbild
Anton
Grundare
Grundare
 
Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
Ort: Skeppshult/Sverige
Sverige


Återgå till [Åkerman] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se