Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

invertermig

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera svetsning här

ianews

#16 » 13:23:37, 28-10-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

pelle3 skrev:Hej, det ser ju bra ut det där, har du provat 1mmtråd? Har du kört 5,,,,,,6mm matrial eller grövre med den?

vad håller du på o bygger, nåt båtaktigt ellet?

Bygger pontoner till en bastuflotte. Flotten väger ca 1,5 ton så det behövs rejäla pontoner.. Apropå 5 eller 6 mm. Nej, max har jag svetsat 3 mm. Jag tror det stod 60% intermittens på 120 amp så borde gå bra med 5 mm. Jag orkar inte köra 6 minuter utan avbrott så aggrgatet får sin "vila" ändå. Kanske klokt att fogbereda lite med en vinkelslit i stumfog och möjligen tre strängar i kälfog (dock inte om du kan svetsa på båda sidorna) MVH /Ian PS: Bilderna man infogar blir skrämmande stora. Vet du hur man fixar något mindre format?
IanM
Användarvisningsbild
ianews
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:02:19, 12-09-2013
Ort: Bollnäs
Blogg: Visa blogg (1)
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Gammal JCB traktorgrävare från '86(?). TIG, MMA och MIG/MAG, Blomqvist svarv.



ianews

#17 » 18:16:41, 30-10-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

pelle3 skrev:Hej, det ser ju bra ut det där, har du provat 1mmtråd? Har du kört 5,,,,,,6mm matrial eller grövre med den?

vad håller du på o bygger, nåt båtaktigt ellet?

Pontoner till en bastuflotte. Flotten väger ca. 1 1/2 ton utan folk ombord så det behövs rejäla doningar. Apropå tjockare gods - jag ha kört 4 mm gods men med 0,8 mm tråd, och det gick galant. Maskinen har 60% intermittens på 120 amp.
IanM
Användarvisningsbild
ianews
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:02:19, 12-09-2013
Ort: Bollnäs
Blogg: Visa blogg (1)
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Gammal JCB traktorgrävare från '86(?). TIG, MMA och MIG/MAG, Blomqvist svarv.

pelle3 (trådstartaren)

#18 » 18:39:59, 30-10-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det låter bra,, tack för hjälpen
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641


Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se