Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

Schema för Kretskort till Oerlikon Elektrodmatarverk

16 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera svetsning här

Ankapetus (trådstartaren)

#16 » 12:44:05, 14-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla därute.
Efter kraftig försening av flera skäl har jag nu varit ute i det kalla garaget och gjort följande:

1. Kollat visuellt alla kondensatorer och inte kunnat se några defekter utvändigt. Jag har ej utrustning för att mäta kondensatorer.
2. Kollat alla reläsocklar samt lossat ICkretsen och rengjort samt återmonterat.
3. Vridpotentiometern tycks vara ok. Jag har mätt den.
4. Jag har mätt på fältlindningen på likströmsmotorn för trådmatning och jag har 24 V där men saknar på ankarlindningen då jag trycker på strömbrytaren på svetspistolen. Relä P4 drar. Jag mätte ut från P4 när jag tryckte på svetstryckströmbrytaren och noterade 1V. ??? Kan man dra några slutsatser av detta?
5. Laddar upp kretsschemat för CPGL 320 liksom förklaringarna till de olika delarna på det förstnämnda.
Bild
Bild
6. Thermosäkringen e6 är hel.

Tacksamt och med en önskan om en god jul.
Anders
Ankapetus
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:30:29, 30-08-2017
Maskin: Md11c




Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se