Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

Kombisvets

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera svetsning här

osla

#16 » 19:30:07, 22-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

kimmen skrev:Välj en med så lite automatik som möjligt. Trefas är bäst, dom är för tunga att flytta omkring
Småelverken 2.2 kw, enfas klarar inte att starta en enfas svets, elverket slår tvärstopp


Fast jag svetsade diffen med våran lilla fronius pinne och 2,0 or med vårat honda eu20 elverk då strömmen gick mitt under pågående Svetsning. Men jag använde cromarod rostfri tråd, den är lätt tänd. Men det gick iaf
osla
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:22, 10-06-2013
Ort: Piteå
Maskintyp: Traktor
Maskin: cat 910
mf590



Toost

#17 » 12:09:23, 23-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

"kimmen skrev:
Välj en med så lite automatik som möjligt. "

Jag håller inte med där.
jag har jobbat som svetsare och även utbildad inom ämnet.
jag inbillar mig att jag kan/kunde ställa in en manuell mig/mag även om det var länge sedan.
men det kräver att jag lägger ett par strängar på en provbit och lyssnar/tittar och kanske även sågar.
med min Rallymig så blir det tämligen bra på första försöket, utan provsträngar.
För amatörer/ hobbysvetsning och de där snabba småjobben tycker jag absolut att valet av en maskin med "Synergiska svetsprogram" är rätt.

2 personer gillar det här inlägget.
Toost
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:48:51, 07-12-2015
Ort: Stockholm Norr
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se