Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackTissel Tassel

Huddig 1260

35 inlägg • Sida 3 av 3
Har du sett en ny maskin? Har du hört om en ny maskin? Berätta här!

Sebastian

#31 » 16:15:38, 23-03-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

patrik h skrev:
Sebastian skrev:OJ OJ OJ :grin: (ny maskin överst på önskelistan :driver: )
Där va en del uppdateringar
Klart lyft med dom nya knapparna :thumme:
Är de något nytt på den mekaniska sidan, motor etc.?

MVH Sebastian


Hej, jag har förstått att din dröm gått i uppfyllelse.
E du nöjd med den och har du testat 1160D och kan jämföra lite?

Mvh Patrik


Jodå en dröm som gått i uppfyllelse men man blir ju aldrig nöjd :???:
Hatar däcken som sitter på (Nokian Tri 580) men de finns ju dom som tycker att dom e världsbäst men inte jag
Ja vet inte i vilken ände jag ska börja men om man ska jämnföra 1260 och 1160D så är de ju motorn som skiljer, de känns som de e lite mer ork i den nye speciellt om de går tungt i nån backe, åsså är motorljudet gudomligt man bara måste öppna dörren och ge full gas varje gång man kommer till en tunnel :mrgreen:

Sen har vi ju elsystemet där man har integrerat nästan allt i datorn på gott och ont, lite jobbigt ibland när man måste sitta å bläddra fram och tillbaka i menyerna eller trycka på en massa knappar bara för att ändra hydraulflödet på hammarhydrauliken istället för som de va för man hade en ratt som man vred på

Har hört om en del som har haft problem med datorn som har fått en del spel med motorrusning och annat till följd men själv har ja inte haft några problem med datorn
Vad som har gått sönder på maskinen är: startmotor, laddrelä och en reduceringsventil(antagligen kom de smuts i den) som har gjort att jag blivit ståendes plus lite andra små grejer
otroligt irriterande eftersom maskinen bara är ett å gammal sånt tycker man ju inte ska gå sönder på en helt ny maskin :???:
Själv skulle ja nog väntat en stund till på å köpt en ny så att dom fått ordning på alla barnsjukdomar känns lite som att dom har muttrat ihop maskinen så fort som möjlig bara för att få ut den så snabbt som möjligt på marknaden

Sen om man testar en annan 1260 så kan man bli lite lurad också eftersom de går ställa in precis allt som har med hydraulik att göra å de e inte lite kan ja säga, jag klagade lite på att rotorn gick långsamt då pillrade reparatören lite på datorn och vipps gick den dubbelt så fort

En annan grej med hydrauliken är att om man har kört 1260:in ett tag och blivit van så hoppar man in i en maskin av annat märke och de e först då man inser hur jäkla fin hydraulik de är i huddigs maskiner den är helt outstanding :buga:

Nu har ja bablat lite om både de ena och de andra är de nåt specifikt du vill veta t.ex. hur lång intervalltid på torkarna de går att ställa in så e de bara till å fråga :)

MVH Sebastian
Sebastian
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:12:58, 20-08-2006
Ort: Falkenberg
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Huddig 1160D



ja-bond77

#32 » 16:23:36, 23-03-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad är det för fel på däcken? :uupps:
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

patrik h

#33 » 18:23:19, 23-03-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, tack för det snabba svaret.
Va bara lite allmänt nyfiken då jag går i lite maskinbytartankar. tror nog att det lutar åt en D:modell, tycker motorhuven e lite för hög och skymmer sikten. antar att det iofs e en vanesak som allt annat.
HUDDIG 1260B-2010 UTRUSTAD FÖR JÄRNVÄGEN, 2000lift + DIV. REDSKAP

http://www.123minsida.se/patriksgrav
patrik h
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:58:44, 29-11-2006
Ort: järfälla
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1260C-2013 Rail
+ 2000 lift

Sebastian

#34 » 14:10:27, 24-03-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

ja-bond77 skrev:Vad är det för fel på däcken? :uupps:

här ser du svaret :x
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Sebastian
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:12:58, 20-08-2006
Ort: Falkenberg
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Huddig 1160D

Sebastian

#35 » 14:15:19, 24-03-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

patrik h skrev:Hej, tack för det snabba svaret.
Va bara lite allmänt nyfiken då jag går i lite maskinbytartankar. tror nog att det lutar åt en D:modell, tycker motorhuven e lite för hög och skymmer sikten. antar att det iofs e en vanesak som allt annat.

Så lite så :)
Okej jo dom e fina dom också börjar ju dyka upp en del begagnade såna också så dom är ju inte helt omöjliga att hitta
Mjo alt är ju en vanesak enklast är ju att köpa en kamera å sätta i fronten å vipps så har du inte så ont av de längre
Kanske lite mastigt att köpa en sprillas ny också de e ju rätt mycke pengar
Hur mycke får du för din dinosaurie? :wink:

MVH Sebastian
Sebastian
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:12:58, 20-08-2006
Ort: Falkenberg
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Huddig 1160D


Återgå till Tissel Tassel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se