Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackTissel Tassel

Hittade vad Maskinisten är värt i pengar idag

5 inlägg • Sida 1 av 1
Har du sett en ny maskin? Har du hört om en ny maskin? Berätta här!

tullaren (trådstartaren)

#1 » 15:37:45, 24-06-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

http://urlspion.se/www.maskinisten.net#web

det går ju skriva in o kolla på andra sidor var dom är värda samt besöksantal m,m
rätta mig om jag har fel
tullaren
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:09:33, 29-09-2009
Ort: borås
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Holger

#2 » 15:56:51, 24-06-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

LOL! Det finns en hel massa sidor som visar sånt. Intressant! :skriva2:
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Exs

#3 » 16:07:40, 24-06-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hmm det där tror jag ärligt talat inte ett dugg på. Datorn som räknat ut det där har antagligen inte tagit hänsyn till nåt annat än besökarstatistiken och missar därmed hur oändligt många bra downloads m.m som finns här på forumet.

Och jag menar, tänk dig en fanpage/forum för en kändis med samma besökarstatistik, den kan knappast ha samma ekonomiska värde som maskinisten med tanke på all pengasparande information som finns här. Vad har du för ekonomisk glädje av att veta vad Jennifer Lopez gjorde igårkväll och vad hon har för färg på tandborsten? Möjligtvis då att det är ett starkt "varumärke" men det kräver ju nästan att sidan innehåller massor med reklam i så fall.

Nåja, detta är ju bara min åsikt och inget jag har vetenskapliga belägg för.. :)
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Samt diverse annat stort, smått och gott...

Holger

#4 » 16:23:59, 24-06-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nej, informationen på dessa sidor har faktiskt inget värde alls.

Och kollar man statistiken som de (och alla andra sådana sidor) visar så ligger de LÅNGT ifrån verkligheten.

De försöker helt enkelt att utvärdera den information de har tillgänglig, automatiserat. det kan aldrig fungera.
Plus att de även försöker att värdera sidor på språk som de inte förstår ... hur ska det fungera?
Senast redigerad av Holger 16:25:25, 24-06-2012, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Bengt Erik Eriksson

#5 » 18:17:01, 24-06-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är väl en värdering för den som vill köpa reklam på en site med enbart beaktande av hur stor exponering man kan få där och har knappast något med brukar värdet på sajten att göra. (och här måste den var myyyckkkettt höööög!!!!! )
Är i allmänhet skeptisk till reklam hajpen på internet: fick kolla extra nu om reklamen här till höger var kvar. nu dömer jag andra efter mig själv men man är så trött på reklam så ögonen inte ens registrerar att det finns och (OT) på TV ser jag inget utan att spela in på boxens HDD så jag kan koppa över all reklam om jag inte måste på muggen.

Edit:
En världsranking placering över 5 miljoner måste ju vara helt ok och här ligger "vi" på 1 milon strecket.., med tanke på hur mycket porr det finns där ute måste det vara =)/)(&( bra för en brukar site!
Senast redigerad av Bengt Erik Eriksson 18:23:29, 24-06-2012, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69


Återgå till Tissel Tassel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se