Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Nissan N-50

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

oysmar (trådstartaren)

#1 » 23:38:06, 18-11-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hjelp! Trenger delekatalog(partsmanual) og Servicemanual til Nissan N50 (1984 Mod.) Også solgt under navnet Nagano. Noen som kan hjelpe meg??
oysmar
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 10:55:56, 18-05-2013
Ort: Lofoten
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Nissan N50 SS



ghaven

#2 » 13:48:41, 24-11-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei der. Jeg hadde en nissan s55 tror jeg den het for mange år siden, og den trengte litt rep etter hvert. Da kom jeg i kontakt med et firma i norge som solgte hanix, og det er viderføringen av nissan. De lagde en kopi av det de hadde om nissan og det var mye nok til en nesten komplett verkstedbok. Da dette er mange år siden og maskinen er solgt med boka kan jeg ikke huske hvilket firma det var. Men jeg har en mistanke om at det kan være det firmaet som i dag heter beck maskin. Hilsen ghaven
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren

oysmar (trådstartaren)

#3 » 18:15:01, 24-11-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei! Har prøvd Beck, men ikke noe hjelp å få der. Hvilken mod. Var maskinen din?
oysmar
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 10:55:56, 18-05-2013
Ort: Lofoten
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Nissan N50 SS

ghaven

#4 » 10:26:15, 27-11-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei. Husker ikke helt ,men tror det var n eller s 55 eller 52 og modellen tror jeg var 83. Det som ble reparert var bom svingen. Jeg lagde en variant av martinsons linjeborings utstyr. Og dreide ut foringshullet. Fant foringer som var noen mm større utvendig, men samme invendig .Satte i nye foringer og ny bolt. Den gangen jeg måtte ha verkstedbok var det nye oringer og støtte ringer i svivelen som måtte til, på grunn av olje lekasje i noen av sporene. Pluss at det ble byttet en del av leddene til stagene som er til manøver hendlene. Det var til denne maskinen jeg opprinnelig bygde borretårnet som jeg nå har på den tredje maskinen. Den gangen syntes jeg at maskinen var helt grei, men litt kort rekkevidde. Har siden alltid valgt lang stikke. Hilsen ghaven
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: flightace, Mathias Lindgren och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se