Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Någon som handlat av Wiggs maskiner?

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Norrlänningen (trådstartaren)

#1 » 11:02:51, 03-09-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er!

Jag står i startgroparna att köpa en maskin av Wiggs maskiner, och jag har fått ett gott intryck från dem och jag har sökt runt på nätet innan köpet, och inte kunnat hitta något direkt negativt.
Jag kan inte själv åka och besiktiga maskinen, och min kompetens är inte tillräckligt hög för att själv bedömma maskinens kondition, utan jag får mer eller mindre lita på säljaren i det här fallet.

Det är ingen jättedyr maskin det handlar om, och reservdelar är rätt billiga. Men jag är nyfiken på att höra era erfarenheter från denna firma? :)
Norrlänningen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:01:57, 03-03-2013
Maskintyp: Ej angivet



Norrlänningen (trådstartaren)

#2 » 08:58:41, 06-09-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nåväl, inga svar... Jag antar att vi får se när maskinen kommer hurpass väl den stämmer överens med beskrivningen. Jag kan posta lite info och bilder i tråden om det är intressant.

Det är en Cat 303C CR med Encon rotortilt.
Norrlänningen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:01:57, 03-03-2013
Maskintyp: Ej angivet

LeifAndersson

#3 » 09:26:39, 06-09-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har köpt "gummiband" där och det var i vart fall inga problem. Men visst ska man titta på en maskin innan köp, oavsett var man köper den. Om inte bäddar man för problem, även om säljaren är seriös så är det inte säkert att köparen tolkar saker på samma sätt. :sad:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: mats k och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se