Ja jag vet tusan inte vad som hänt... Jag fyllde i tre liter i svängväxeln(ska vara 15l) och inget kom ner i svänghuset. Så det var nog bara att montera tillbaks
lucka och bottenpansar och köra vidare. Har inte läckt ut nåt på utsidan sedan den enda gången i början på januari.
MEN!
Jag har fortfarande bränsleproblem. Likadant som tidigare, maskin startar hur bra som helst kall men fullständigt lögn i helv*t* att få igång den om den är varm. Bränsletryck på tomgång = 1,8-1,9 bar.
Arbetsvarv = 1,7-1,8 bar. Fullt regulatorpåslag = 1,2 bar.
Jag tycker det är märkligt att trycket faller så mycket med regulatorpådrag? Trycket är ju överlag högt jämfört med nån vanlig valmet motor, men det betyder ju inte så mycket, är ju mitsu det här... Trycket faller också genast vid stannande av motorn. Trycket höll nog nån minut tidigare. Blir väl nog att försöka skruva loss matarpumpen nån dag. Jäkla obekvämt placerad är den...
Kan det vara pumpkolven som nyper med varm motor?