Vad det är tråkigt med reservdelssäljare som inte har koll.
Det är bättre att dom säger "jag vet inte" för det är i alla fall ärligt.
Det är som nixs säger, bara koppla in och köra. Timmarna börjar om från noll och nåt serienummer i nya Puman finns inte. Inte heller nån varvräknare.
Du får två displayer, en för timräknare och en för trippmätare.
Bommviksknappen får fördröjning och inget pip som kvittens som på dom gamla Pumorna. Inte bra. Verkligen inte bra.
Och eftersom nya Puman inte ser likadan ut så stämmer inte längre den instruktionsbok som vi är skyldiga att ha i maskinen om vi har anställd personal. Volvo levererar heller inget kompletterande dokument som vi kan sätta in i instruktionsboken. Alltså står vi där med en obligatoriskt instruktionsbok som inte är korrekt.
Samma sak gäller för övrigt alla som har en EC45 PRO. Det finns bara boken för en "vanlig" 35/45. Vikter, motor, hydraulik med mer avviker. Ännu ett fel i den obligatoriska handboken med andra ord och detta felet levererades dom med som nya dessutom!
När man sen vill påpeka detta för Volvo så blir man bara hänvisad till Swecon och dom är ju inte skyldiga på något som helst vis.
När Puma II gick ur tiden till förmån för nuvarande Puma III så var det oerhört lång leveranstid, flera månader och det var 178 st restnoterade. En hel del av dom kanske skulle läggas upp på hylla nånstans men det känns i alla fall som om det var åtskilliga maskiner som antingen stod still eller som min kördes tjyvkopplad en hel sommar bara för att Volvo inte hade åtgärdat ett fel som var välkänt sen åtskilliga år tillbaks.
Behöver jag påpeka att det känns inte som om minigrävarsortimentet är så viktigt för Volvo?
Observera att jag inte klagar på Swecon nu. Eller på maskinerna i övrigt heller för den delen.