Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Ska köpa en ec55c, några funderingar.

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

mottep (trådstartaren)

#1 » 20:51:19, 10-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej. Var i dag o kollade på en välhållen ec55c. Den var väldigt följsam och fin i hydraulik. Allt som gick att testa fungerade. Det jag däremot reagerade på var motorvibrationerna när den stod på tomgång. Då när jag öppnade huven och tittade på motorn skakade den något väldigt. Mer en andra liknande motorer brukar göra enligt min erfarenhet. Den stod enligt displayen på 700 rpm med auto-varvtal påslaget. Vad tror ni. Är det någon fara. När den i övrigt gick helt bra. Brukar Volvos egna motorer va så råa på tomgång? Tacksam för tips och råd
mottep
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:54:17, 14-09-2012



Realtime

#2 » 14:43:45, 15-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är väl en yanmar snurra i dem?
Realtime
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:20, 30-10-2012

pelle3

#3 » 18:09:49, 15-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har en 55c ,12a, jag tycker inte att den skakar 1200tim har den gått ny rt, kan vara till salu, jag kör så lit med den.
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bo Larsson och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se