Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Priestman Mustang M90, bra maskin?

19 inlägg • Sida 1 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

rsa (trådstartaren)

#1 » 12:01:25, 27-04-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Jag är en glad grävamatör som ska bygga hus på en mycket stenig tomt. Har hittat en Mustang Priestman M90 (tror från tidigt 70-tal) som är till salu. Är det någon som har erfarenhet av dem och vet om de är tillräckligt starka för att böka bort sten och stubbar med?

Vi har provkört den och den är tät i hydrauliken och verkar fungera bra. Ny växellåda och drivning = bara tvåhjulsdriven (ej original). Ser ganska sliten ut, men det är ju inte utsidan som räknas :smile:

Är det någon som vet vikten på dem och vad kan ett vettigt pris ligga runt?
rsa
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 00:37:52, 15-04-2012
Ort: Västmanland
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Massey Ferguson 50B, Priestman Mustang 90, Daewoo Solar 015 plus och Holder p70



LeifAndersson

#2 » 12:42:54, 27-04-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet