Äntligen dags för uppdatering
(snälla, kolla gärna min fråga på slutet ang. slang till snabbfästet)!
Idag fick jag lite hjälp och vi körde igång med monteringen av kittet för snabbfästet.
Beskrivningen som följde med var som sagt mycket bra och även om ingen av oss hade någon tidigare erfarenhet av att fixa med grävmaskiner eller liknande så flöt det på bra, körde på i lugnt tempo och dubbelkollade allt. Vi höll på i 8h, men skulle gissa att om jag gjorde om det så skulle man klara det själv på lite mindre tid.
I morgon återstår inkoppling av 3 slangar till hydralpaket/tank samt provkörning, sedan måste ju själva mekaniska fästet monteras och slang tillverkas för inkoppling av detta.
Givetvis kommer lite bilder också!
Bort med 3 luckor (och en
gummimatta) så kommer man åt en hel del:
Även om det var fullt med slang så var det inga större problem att få ner några till:
Det gick bra att jobba två, då man kunde jobba på slangdragning och fästning på bom/sticka, medans den andra jobbade "innuti" maskinen. Här är det slangarna på bommen som monteras:
Här är solenoiden/ventilen monterad, några slangar saknas:
Övergång mellan bom/sticka. Tyckte det blev helt ok, måste dock fixa till svarta buntband!
Trodde det enklaste skulle vara att fästa in knapparna, det visade sig dock att fästet/sladdarna var gömt och fastbuntat inne under spaken så det blev att ta bort lite mer än vad vi räknat med från början:
Här är en bild längst ut på stickan där man ser rören (pluggade!) som slutar strax under cylindern (ena röret är dolt till största delen under cylindern).
Jag tycker rören verkar sluta för långt bort från "slutet" på stickan?! Dessutom finns det ett fästpunkt kvar "framför" rören (man ser den röda "plastpluppen" på bilden).
Kan det vara så att jag har fått någon felleverans och att rören egentligen borde gå längre fram?
Om inte, skall jag tillverka en slang som går hela vägen från rören till det hydr. snabbfästet och bör man isf fästa in det i fästpunkten??
Är lite fundersam inför morgondagen och slangtillverkningen...