Denna Maskinen tar tid att få fason på.
Ny cylinder till stickan på plats. Den vart fullagad tidigare då där saknades en
tätning i den (!). Varför man gör sig besväret att ta bort den och sedan inte prångla dit rätt tätning...
Hursom nu är den supertät och fick nya
ledlager och en bättre beg expanderbult då den existerande var sliten. Sedan hittades ett oljeläckage, en skadad servoslang.
En lös
slang som satt med
slangklämma vid tanken, en lös sugslang, och ytterligare en servoslang
Denna sista kändes hel (var svår att se) och såg hel ut det man såg av den men läckte ändå, tog en stund att hitta.
https://youtube.com/shorts/yhm1r4oos7U? ... TF6JvYhKxPSedan fick maskinen en ny gascylinder till ratten så den numera inte fladdrar fram och tillbaka.
Sedan har den även detta mysko läckaget:
Mellan huvudventilblocket och ett block för extra funktion.
Tycker o-ringer där borde ha det rättså skyddat och bra men
olja kommer det definitivt ut så något är fel.
Det känns nästan som om den gått varm eller något, o-ringarna jag bytt hitils har varit hårda och spröda. Nu är den ju inte tillverkad igår men ändå.
Likadant pedalerna i golvet, både till slänt och gas, läcker också olja. Inte mycket men ändå tydligt.
Så det blir en tur till till Älmeboda och handla mera o-ringar.
Sen är avgasröret kvar. Efter det kunde det möjligtvis vara så att den är brukbar.
En bild på Maskinen som jag hitils tillbringat mera tid i med röven upp än med huvudet uppåt.
Klart man av och till kör utan skor, ibland behövs det ju stövlar.