Tack för svaren du med w_larsson, du skrev nog när jag svarade så missade det.
Denna teorin
jag skulle gissa att tidigare ägare nyligen haft av hjulet för att kolla vad som läcker, och sen inte dragit muttrarna tillräckligt!
verkar ju väldigt rimligt. Det vekar som någon som har ett väldigt avslappnat förhållande till nogrannhet har varit och skruvat i denna maskinen.
Det ser ju oxå ut som den läckt tidigare på fälgen som du säger.
Sånthär är alltid så tråkigt när man köpt nåt "nytt", hittar lite sådana trista fel på min också efterhand!
Men det brukar väl ofta vara så att sakerna säljs när det börjar bli dyrt/tråkigt att reparera!
Ja det är ju inte så man slår frivolter av glädje. Tycker det kunde nämnt att det var en mindre läcka ifrån något
hjul tycker man, så hade jag kanske haft bättre koll på bultarna (Detta är ju dock eg. mitt eget fel då man skall hålla koll på dem)
En tröst är ju att det är en bra maskin av ett bra märke och det känns lönt å lägga lite tid och pengar på den. Sen finns det ju mycket hjälp att få med de problemen som dyker upp.