Har hunnit fixa lite med maskin i dagarna. Satte några gummidistanser under byglarna till takfönstret, får se om det räcker.
Sen drog ny
kabel till D+, det gick att dra den nya samtidigt som man drog ut den gamla vilket ju var smidigt. Ryckte lite i den befintliga kabeln ute vid generatorn och den gick tvärt av!. Visade sig vara lagad på 2 ställen sedan tidigare så kändes bra å få den bytt. Klippte av den gamla hanen som satt i kopplingsplinten och lödde på den nya kabeln o det vekar funka fint. Jag tycker Åkermans verkar vara rikigt bra och gedigna kontruktioner, men deras elcntral under stolen tycker jag kunde varit bättre.
Mellan bakre plåten och den kopplingsplint jag ville ha väck var det ca 5mm utryme, där skulle man ned och
klämma åt en plastläpp för att lossa plinten. Inte möjligt med mina fingrar, men hade gått smärtfritt om man hade utökat utrymmet med kanske 5mm till. Nu gick det bra ändå men en träbit så fick jag loss den men tycker det är lite onödigt krångligt konstruerat, eller skall man kanske ha nån specialtång för att lossa dessa kanske?
En bild på omrboet.
Gröna sladden är bara för att kunna dra lite i plinten.
Hursom det gick fint och blev bra med ny sladd. Nu laddar den vid ca 800rpm och startspärrsreläet sitter där det skall.
Sen micklade jag lite till och fick igång backbelysningen, passade på att byta den till LED oxå. Behövs verkligen allt ljust man kan få denna årstid.
bangt: Jag kapade även faktiskt väck delar av det gamla kolvskyddet så nu är det iallafall på g
En annan kul grej, när jag köpte maskin visste inte säljaren om dieselvärmaren funkade, tolkade det som = trasig och tänkte kika på det när tillfälle gavs. Displayen har inte många kristaller kvar och det är svårt å se vad det står där. Idag när jag höll på så undrade jag vad som luktade, hade kommit åt startknappen för värmaren och den gick o surrade så fint
Motorn blev varm efter stund så den verkar ju funka helbra
Klart man av och till kör utan skor, ibland behövs det ju stövlar.