Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Ett par funderingar över Huddig 960...

18 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

Flodman

#16 » 02:06:39, 01-03-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

Jag har också en 960 men 89:a.. Rikligt utrustad linjemaskin men tyvär utan flytläge, har saknat det hela vintern, Någon som vet om det finns kitt att montera på ??

Jag har problem med diffbromsen, tycker inte den fungerar som den borde, lika slirig och slingrig på hög som låg. Enligt manualen så är det lamellbroms, är det någon som vet om man kan öka bromsen på något vis.. mek.justering, olje viskositet ....

Annars en grym maskin är jättenöjd.
Flodman
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:12:48, 20-11-2009
Maskintyp: Grävlastare



linkan (trådstartaren)

#17 » 22:45:59, 03-07-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

joelericsson skrev:Bild

detta är boxen till knapparna på spakarna, så du kan ställa hastighet på terrängstyrning, rotortilt och sandspridarskopa. nackdelen är bara att justerar man så att rotortilten går i lämplig fart så gör inte terrängstyrningen det.


Är det någon kamrat där ute som vet hur man felsöker VCU:n? Min fungerar inte. Det händer ingenting när jag vrider på ratten. Jag har skruvat loss den en gång för att se hur den såg ut, men visste inte vad jag skulle kolla efter, eller mäta.
Inte speciellt många delar i den. Kan jag mäta mig till vad som är trasigt? Det verkar ju vara någon form av potentiometer. Lampan lyser med knappen i ON läget men ingen skillnad på hastigheten på t ex stödben eller terrängstyrning. Har man dubbelpumpen påslagen så far ju stödbenen upp mot stoppet så maskinen nästan hoppar jämfota :uupps:.
Terrängstyrningen är väldigt häftig också. Jag måste liksom bara smådutta på knapparna för annars nästan storknar motorn. Skulle vilja fixa till den där så att jag kan ställa ner hastigheten lite på vissa funktioner.
Är det någon som har tips om hur jag ska gå tillväga?

Linkan
Massey Ferguson 135 Special -76, Fordson Major -52, Huddig 960-88
linkan
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:45:54, 25-10-2009
Ort: Norr Västerås
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: MF 135 -76 , Fordson Major -52 och Huddig 960 -88

Håkan.E

#18 » 09:55:08, 04-07-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

På min maskin så ändrades bara frontlastaren när man vred på VCU ratten.
Bättre att tiga och tas för en narr, än att tala och undanröja alla tvivel.
En tyst man är oftast en tänkande man. En tyst kvinna är oftast skitförbannad.
Håkan.E
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 13:47:36, 25-02-2007
Ort: Orsa
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 960 -96


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: cat 910, lv_101, superståhl och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se