Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Inköp traktorgrävare (Hymas 470), liv & leverne

258 inlägg • Sida 18 av 18
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

fredriksberg

01:59:47, 27-04-2024

Oj såg inte att du svarat, samma dag t.o.m ... Har inte lärt mig hur jag kan få notis om svar på mina frågor! Sorry
Jag har en egen tråd
"att få igång en skuren HYMAS 470 fr 72"
men har inte kommit långt i denna kyla :sad: men siktar på att lyfta ur den utan att dela traktorn. Fått loss svänghjulet vilket var jobbigt då motorn nypt fast o går inte att snurra. Återstår att lossa kopplings huset o lyfta dän motorn o kolla...
köpte den i detta skick, lär ha rasat kort efter kopplingsbyte. Hade hoppats att problemt legat just där :smile:

hade din hymas 470 en Nuffield 10/60 motor? sitter den på samma plats som min Valmet 411? kanske jag blandar ihop det med hymas 467? i vilket fall så försöker jag nysta vilka andra motorer kunde passa in i min hymas 470 om d skulle bli aktuellt...



Eriksson87

10:55:54, 27-04-2024

Nej det sitter 411a i min maskin. Men skulle tro att fler 411 serien passar. Vid ändring av motor kan det kanske bli svårt och få lådan att passa då jag inte vet om det är samma på ex nuffield.

1 person gillar det här inlägget.

fredriksberg

04:27:56, 29-04-2024

tack för tipsen , jag har också en 411A den med tre små luckor i blocket under grenröret.
Har precis fått loss motorn men allt för tung för min lilla traktors lastare...
kolla gärna min tråd, vi 470 ägare måste hålla ihop :blinkis: