Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Hydraulolja Volvo BM 646

4 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

TrAleX (trådstartaren)

#1 » 19:18:13, 07-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vi köpte nyligen en 646a och märkte idag att det var rätt dåligt med hydralolja. Vilken typ av olja bör man använda?

/Alexander.
TrAleX
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 16:53:09, 09-09-2011
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Case IH 5130



dimorep

#2 » 19:34:27, 07-08-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vanlig hydr. 32 fungerar bra i de.
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!

Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...
Användarvisningsbild
dimorep
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:23:49, 10-08-2009
Ort: Skåneland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Skruvar betydligt mera i maskiner än kör.

byteswap

#3 » 14:17:13, 27-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag gräver upp den här gamla tråden igen. Enligt instruktionerna bör oljan innehålla minst 0,07% ZDDP (Zinkdialkylditiophosphat). Enligt säkerhetsdatabladen för Biltemas ISO 32 verkar det inte finnas något ZDDP i den. Å andra sidan innehåller UTTO mellan 1 och 2,5% ZDDP. Skulle det inte vara bättre derför att använda UTTO 10W30 då?
byteswap
1 inlägg
 
Blev medlem: 01:07:41, 02-10-2023
Ort: Gamleby, Kalmar län
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: BM 646
McCormick MC130

frasseflistugg

#4 » 18:37:42, 27-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

byteswap skrev:Jag gräver upp den här gamla tråden igen. Enligt instruktionerna bör oljan innehålla minst 0,07% ZDDP (Zinkdialkylditiophosphat). Enligt säkerhetsdatabladen för Biltemas ISO 32 verkar det inte finnas något ZDDP i den. Å andra sidan innehåller UTTO mellan 1 och 2,5% ZDDP. Skulle det inte vara bättre derför att använda UTTO 10W30 då?


Jag har en 616B, tror det ska vara samma oljor till dem (API CD, med minst 0,07% zinkdialkylditiofosfat, av någon av följande varianter: SAE 5W/20, 10W/20 eller 10W/30). Jag hörde av mig till Lantmännen och de sade att deras Combi Classic eller Mega Truck funkar bra.
frasseflistugg
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:39:19, 02-08-2022
Ort: Strängnäs
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Bronco flistugg


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se