Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Hymas 474 snabb i svängen.

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

P806 (trådstartaren)

#1 » 20:26:17, 03-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min Hymas 474:a är onödigt snabb när man svänger grävarmen .
Det kanske är normalt men funderar på om det finns någon form av justerbar strypning av flödet eller om det går att montera dylikt?
Annars får jag väl fortsätta öva mer på att spaka försiktigare.

1 person gillar det här inlägget.
P806
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 19:15:16, 13-10-2017
Ort: Nässjö
Maskin: Fordson major, Hymas 474 ,IH 674



ollenorell

#2 » 12:20:37, 23-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min är också så.

Jag tror man kan koppla in sig på varje funktion på ventilpaketet med manometer för att mäta trycket.
Tror det finns en lista någonstans för hur Hymas specificerat att det skall vara inställt.

Detta begränsar väl dock max kraft vid funktionen, inte hastighet?

Strypningsbrickor som ju finns, begränsar de bara flöde, men inte tryck? Alltså att fullt tryck kommer tillslut om man väntar?

Kraft är ju bra att ha egentligen, bara lite försiktigare flöde för att få mer precision vid grävningen...

Jag smyger väldigt försiktigt på svängen som det är nu för att inte råka bängla skopan om man krockar i sten tex vid svängrörelsen...
ollenorell
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 05:42:07, 14-02-2014
Ort: Östergötland
Sverige
Maskin: Hymas 474


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se