Sida 4 av 7

InläggPostat: 16:19:26, 17-05-2010
av Holger
Lägg gärna upp filerna (zippade).
Rörande bilderna som saknas så bör det fungera igen nu.

Sv: Case W20 + Volvo N86 = Sant?

InläggPostat: 10:02:50, 18-05-2010
av löviksbon
Nu har jag fått till det hela med bilderna.

Bild
Har shopat lite granna. Luftfilter, ett par bromsklocker från en Volvo F407 tror jag det var. Militära uttag till extärn fotogendriven motorvärmare.

Bild
Bromsklockan var både lufttank och bromsklocka i ett. Modifiering har gjorts för att få platts med det hela.

Bild

Sv: Case W20 + Volvo N86 = Sant?

InläggPostat: 16:48:18, 22-05-2010
av löviksbon
Har monterat främre bromsklockan nu. Fick bra hjälp med kopplingar av Micke på Slangsnabben, och kaffe också. Har även monterat på huven med hjälp av madamen.

Bild
Bromsklocka modifierad och på platts.

Bild
Det gjorde susen med huven.

Bild
Hittade oljeläckage från hjulväxeln. står i valet och kvalet om jag ska plocka isär det hela

Bild
En kylare behövs.

Bild
Blir nog bra till slut.

Sv: Case W20 + Volvo N86 = Sant?

InläggPostat: 23:35:54, 30-08-2010
av löviksbon
Dags att göra lite inlägg igen. Även om det verkar som att jag inte gjort något på hela sommaren så är det motsatsen. Jag har jobbat som en blådåre.
Här kommer bilder från sommaren.


Avgasröret fick modifieras.
Bild

Bild

Renovering av bromsoken på framaxeln
Bild

Bild

Bild

Annan vattenpump så passbit fick svarvas.
Bild

Bild

Det läkte olja från hjulväxeln in mot traktorn. Så det blev riva och byta.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Mycket fräsch begagnad hydraulolja.
Bild

Filter likaså.
Bild

Bild

100 l ny fin ATF olja
Bild

Bild

Elen var en katastrof så till slut bytte jag ut hela skiten.
Bild

Och tillverkade en till panel på höger hand.
Bild

Bror svetsar in klackar.
Bild

Styrkolvarna läckte olja och togs lös för ompackning.
Bild

Tillbaka med tapparna som satt så jävligt att jag mördade ett 10 tons biltema domkraft och fick köpa det här istället. Fick även svarva om en tapp för nån nöt hade försökt driva lös den med en vanlig slägga och smitt den till en trattkantarell.
Bild

Pga generatorbytet fick jag också byta svängningsdämpare för remmens skull.
Bild

Bild

Nöden är uppfinningarnas moder.
Bild

Dom satt ganska bra.
Bild

Bild

Bild

Sv: Case W20 + Volvo N86 = Sant?

InläggPostat: 23:22:48, 02-09-2010
av löviksbon
Provstartade raktorn förra helgen tillsammans med ett gäng grabbar. En liten flaska Asti Cinzano för att fira & en flaska wiskey för att dränka sorgerna.
Men det blev som tur var Asti Cinzanon som blev drucken.

Dock Läckte nipplarna på oljefiltret till växellådan samt pissade det ur axeltätningen på höger lyftkolv.
Men den åkte jag in till Slangsnabben med och lånade deras arbetsbänk och monterade packningssatsen jag beställt, så nu är det snustorrt.

Idag har jag börjat renovera bromsoket fram höger så jag kan testköra snart. Mycket rengöring blir det och hona ur cylindrarna från rost och skit.
Höll på att montera skraptätningarna, men då blev det dags för träning.
Får fortsätta i morgon.

God night.

InläggPostat: 19:25:45, 06-09-2010
av löviksbon
Skulle behöva lite hjälp från något erfaret elsnille här på forumet.
Jag har monterat varvräknaren från lastbilen i casen. På räknaren finns två stift, (G), (-). Jag kopplade (G) till givaren och jordade (-) men inget händer. Ska jag pröva mata (-) med plus och se vad som händer eller är det risk att jag förstör mätaren.

InläggPostat: 22:35:12, 08-09-2010
av löviksbon
Har idag tillverkat färdigt länkaget mellan växelspaksvajern och sliden på växellådan som jag inte fick med.
Mäta på en höft och det funkade på första försöket. Nu längtar jag tills i morgon då jag kan provköra traktorn på riktigt.

Tänk vad bra att det finns snälla personer som kan hjälpa till och visa hur man använder plåtkap och plåtknäck.
Bild

Sitter bultat på fästet till convertern. Fick till längderna på öronen på första försöket.
Bild

InläggPostat: 13:58:39, 09-09-2010
av Fredrik_
:thummar: :driver:

InläggPostat: 15:43:02, 09-09-2010
av Holger
Ojojoj, det här var en bra "dagbok"!

InläggPostat: 23:26:04, 09-09-2010
av löviksbon
Jodå, det går frammåt.

Idag fick jag äntligen köra det jag offrat hela sommaren för. Det ända tråkiga var att motorn tjuvstannade för mig två gånger. Och andra gången ville den inte gå igång.
Men det visade sig att "Nödstoppen" i form av ett snöre med en kvist i änden i hytten drogs åt när jag svängade. :slag: Jag installerade den pga att jag inte har fått tag i en stoppvajer än. Sen gick det som hejsan på alla växlar.

Sv: Case W20 + Volvo N86 = Sant?

InläggPostat: 08:36:05, 10-09-2010
av nisse
:thummar: Kul! Nu kan snön kommer :mrgreen:

Sv: Case W20 + Volvo N86 = Sant?

InläggPostat: 22:10:11, 18-09-2010
av löviksbon
Lite uppdatering som skulle gjorts tidigare men kommer nu istället.

Första oket att bli renoverat sitter åter på plats.
Bild

Andra sidan ska plockas lös för renovering.
Bild

Mycket skit. Vet inte ifall traktorn nånsin blivit rengjord :lmao:
Bild

Nånting hårt har fastnatt emot skivan nån gång.
Bild

Kardan monterad. redo för framfart.
Bild

InläggPostat: 20:22:16, 20-09-2010
av löviksbon
Har fått in sätet i raktorn nu, mycket härligare att köra.

Skumgummit och konstlädret runt sätet var båda åt h-vete. Så jag beställde nytt skumgummi och köpte nytt konstskinn och började leka tapetserare med tjejens symaskin. Det är betydligt lättare att jobba med en skiftnyckel i handen. :P
Bild

Men det gick till slut att få ett någolunda resultat.
Bild

Monterat i raktorn.
Bild

Mjukt och skönt. Den nytillverkade panelen syns bortanför sätet med varvräknaren från N86:an som inte vill funka.
Bild

Här är givaren till varvräknaren. Någon som känner igen modellen? Det sitter en liten skruv på sidan som jag får för mig ska vara jordad. :???:
Bild

Bild Tillägg efter 54 minut(er):

Kom på en liten fråga till. När jag provkörde så levde hydraulpumpen om när jag körde rakt, men inte när jag svänga. Är det någon inställning av överflödet eller nåt tro :???:

Sv: Case W20 + Volvo N86 = Sant?

InläggPostat: 16:50:43, 19-01-2011
av Prodir
Hej jag har en lite fråga.
Jag har en case w20 också och ni har axlen som driver hydralpumpen gått sönder (tydligen en sjuka på dessa).
Skulle du kunna läsa av din skylt på din låda va det är för beteckning på lådan då min skylt inte finns kvar (kolla bilden)
Sen undrar jag om nån har koll på om denna axlen går att byta utan att ha i tu lådan?
Har inte lyckats få tag i nån sprängskiss.
Bild

Sv: Case W20 + Volvo N86 = Sant?

InläggPostat: 17:12:33, 19-01-2011
av MN
Allison 2221? Finns i en VHB för ngn Case i downloads!

MN