Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Behov av tips. Nyss köpt en Wille 345 -95

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjullastare och minilastare här

magnus.strom@ahlsell.se (trådstartaren)

#1 » 12:03:04, 16-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Är ny här på forumet och har försökt söka lite i trådarna som handlar om just Wille 345. Fanns lite begränsat med inlägg och jag är helt ny på denna typ av maskin. Jag har precis vunnit en auktion på en Wille 345 årsmodell -95. Ser fin ut i skicket med tanke på ålder. Det som står i beskrivningen är att det finns glapp i midjan och det är det enda. Inget konstigt tänker jag på en maskin ifrån -95. Medföljer en fin planerings skopa och mitt ändamål med denna maskin är att kunna röja lite snö hemma på gården och fastnade då för den smidiga storleken men som ändå är en hjullastare av god kvalité och ingen kina maskin.

Mina funderingar nu är egentligen vad ska jag titta lite extra på när jag hämtar maskinen. Finns det några kända brister, svagheter på denna modell. Söker även efter en manual på nätet men verkar svårt att hitta. Jag är tacksam för alla tips och trix.

Vad sitter det för redskaps fäste på en Wille 345? Tänkte om man skulle leta rätt på ett par pallgafflar till den. Är låsningen hydraulisk för redskapen?
magnus.strom@ahlsell.se
1 inlägg
 
Blev medlem: 11:50:49, 16-04-2024
Ort: Gävle
Sverige
Maskintyp: Hjullastare



mccormic

#2 » 13:04:14, 16-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

Har för mig wille använder sig av trima/sms snabbfäste,ja det bör vara hydrauliskt redskapslås.

Det allmänna koll på hur den ser ut, ser den sliten glapp lastare.
Är det skitig av oljeläckage.
Hur låter motor,transmission vid körning.
Startar den bra & ryker inte.
En instruktionsbok kan vara händig för kolla att funktionerna fungerar.
Hoppas du får mer svar från någon som använder en sån.

Skickat från min 22101316G via Tapatalk
mccormic
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:59:44, 22-08-2009
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 185 S -75
Mc Cormick Farmall D430 -56
Oliver OC-3 -55


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se