Original ramfästen har ju en tvärsgående hylsa/tapp i bakre fästet/tratten så att det tar upp lite vridkrafter o hindrar att plogen lutar, de som kör med sidovinge har ofta problem med att plogen hänger snett när man lyfter den och eftersom det inte går att lyfta hur högt som helst med ramutrustningen kunde plogen ta i backen även upplyft.
Nu med öglan finns inget där bak som hindrar det och då blir det passningen mellan stolparna/främre fästet som begränsar hur mycket den kan luta i sidled.
Det är endast tänkt att hålla plogen på rätt ställe i sidled där, inga längsgående krafter eller
vridning.
Nån bonne svetsade en balkbit på tvären alldeles framför hitchen så att när han lyfte plogen i topp la sig balken emot traktorns lyftarmsfästen o stabiliserade ramutrustningen mot vridningen.
Andra labbade med att slänga på vikter på motsatta sidan som vingen men det funkar inte så bra, rätt vad det är hänger den snett ändå när de backar o det hugger tag i nåt skit.