jag har kört en hel del med en 3,70 Siljum tornado på en Lamborghini 150. och mina erfarenheter är att frontlyften bör vara gamska stadig i sidled vilket långt i från alla jordbrukslyftar är pga att dom inte är byggda för stora sidokrafter. vi stagade våran med platjärn och effter det fungerade det klockrent. om du har behov av att kunna lägga upp högar bör 3 pungtsfästet på plogen bör vara mycke lågt monterat, och gärna kombineras med
hydraulisk tryckstång. det jorde under för lyfthöjden på våran kombination. extrahydrauliken löste vi genom 2 extra slangar under maskinen koplade med
snabbkoppling till orginal hydrauluttag och en elventil i fronten. vi hadde som jag tidigare skrev en bedare
plog och dessutom en byggd för att kasta snö på ett helt annat sätt än en vikplog = vi körde betydligt fortare och dessutom låg våran plogning i en by utanför kalix mot havet så det kunde vara regäla snömängder därför skruvdubbade vi framdäcken för bättre sidostabilitet. för drivfäste behövdes sällan mer än 2wd vilket är bra då det minskar risken för överbelastning av framaxeln när man plogar längre sträckor i hög fart.
nu har jag inte kört den plogingen på ett antal år men utrustningen som dom använder är identisk förutom att dom bytt
traktor till en ferguson 8270 vilket är lite overkill men även på frontlyften till den har dom fått förstärka för att den ska tåla sidobelastningen bätter
lycka till
edit: såg at deex han före med tippset om sidostabilitet. kom för övrigt på att lyften på 8270n är en 5 tonnare och även den behövde förstärkas på den körning dom har