Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Trepunktslyft på en IH B414

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

motlow (trådstartaren)

#1 » 12:39:09, 15-06-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej..

Jag undrar om någon vet något om trepunktslyften på en b414, jag har problem med att fixera lyftarmarna i sidled när jag har t.e.x en hövändare efter.
Jag såg i instruktionsboken att det skulle finnas extra stödarmar som satt fast i samma fäste som tryckstången och ihop med lyftarmarna för att förhindra sidoförskjutning.
Är det någon som vet hur dessa fungerade eller såg ut?

Tacksam för svar.. höskörden närmar sig :-)
motlow
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 12:28:53, 01-04-2009
Ort: Jäderfors
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: förut Baklastare Gigantic-F30 nu Volvo L30b.



en_dator

#2 » 10:48:55, 20-06-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om det är triangelstaget du tänker på så är det nog inte så lämpligt, det låser visserligen armarna i sidled, men också i höjdled för användning av dragbom och då funkar det inte att köra med redskap som ska höjas och sänkas.

Däremot finns det en annan typ av stag som används till bland annat när man kupar potatis, ett stag som i ena fästet sitter i bakaxeln och i andra änden hakas i en krok som man fäster på den ena lyftarmen, jag har inga bilder tyvärr men det kanske någon annan har.

Det staget låser redskapet nästan helt i sidled medan det fortfarande kan röras i höjdled.
DR750 -88 - en cylinder är allt som behövs :thumme:
en_dator
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:39:06, 04-07-2008
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: BM 6300
Polaris 700 X2
Suzuki DR750


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot] och 19 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se