Michael Meier skrev:Edholm, har du möjlighet å få reda på skicket på veven vid axiallagerytorna?
eller försvinner den gamla vevaxeln i skrotburken?
Det ska jag försöka kolla upp samt hur mycket glapp det är axiellt.
Nu förstår jag inte.. är inte detta en högvarvig race motor
kostar inte så mycket extra så då kan man ju kosta på några kronor och göra det ordentligt.
Robban_C skrev:Det är intressant detta med att inte starta med nedtryckt koppling.
På MB-Trac går inte startmotorn utan att kopplingen är ordentligt nedtryckt.
Och jag trampar alltid ner kopplingen på alla bilar med manuell låda. Jag vill nämligen inte belasta startmotor och batteri med att dra runt växellådan (framförallt då vintertid).
Är en likadan funktion på denna traktor. kopplingen i botten för att kunna köra start motorn..
Ivar Risslén skrev: Tips på åtgärder innan ihopmontering är att rengöra oljekanalerna ordentligt och kolla att den nya axeln är rak, samt att balansera den tillsammans med svänghjul med monterad koppling, åtminstone statiskt om det inte finns möjlighet att balansera den dynamiskt.
Får ta och kolla upp oljekanalerna ordentligt innan jag skruvar ihop den då. blåsa med tryckluft borde ju fungera.?
Får tillbaka motorn mitten på nästa vecka så då blir det tokskruvning