Har löst problemet med
Pto som ej vill koppla in när oljan blir varm!
Testade att plugga ledningen från elventilen som sköter tillslaget av pto.
Då var trycket 20 bar direkt!
Alltså internt
läckage.
Ringde till "Märkesverkstaden" som ville ha 21 000 för att åtgärda felet.
Letade på nätet och hittade beskrivning på ZF T-7100 transm.
Såg att oljan leds fram i oljekanaler genom axeln till kopplingen.
Rev bort det yttre locket där ledningarna ansluts bak på växellådan.
Där sitter tre tätningsringar av "teflonliknande" plast.
Den yttersta var nästan helt borta.
Den mittre var hel till 60 %.
Den innersta var hel men mycket tunn.
Har nu bytt ringarna som ersatts av delade kolvringar i stål,( 178 kr/st ) och allt funkar som det skall!
Trycket ligger på 19 bar efter inkoppling.
Får en
tryck peak på 30 - 31 bar vid inkoppling men det borde bara vara rekylen från pulserna från elventilen
vid inkopplingen! Har digital tryckmätare med minne.
Det mittersta spåret var 5 hundradelar för smalt av någon anledning så kolvringen gick inte ner riktigt.
Slipade ner den mittersta ringen så den gick lätt att snurra i spåret.
Var lite orolig när yttre locket skulle monteras för det var ganska stor springa i ringarna som skulle tryckas ihop.
Men det gick över förväntan. Oljade in ringarna flödigt med transm.olja.
Bra att veta ifall någon mer har liknande problem!
Tack för tryckscemat och hjälp!
Mvh, Erne