Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

MF 3050 Autotronic, Girproblem, trenger tips. :-)

19 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Kjell E

#16 » 17:40:28, 19-10-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Takker! Nei jeg vet dessverre ikke lakk-koder, men har du ett EIK senter i nærheten kan de sikkert hjelpe. Garantert noen her inne som vet det også.

Tror nok termostaten din er synderen ja, får vel svar i morgen? ØD er raske på sending.
Användarvisningsbild
Kjell E
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 10:15:26, 06-02-2009
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 3050



psdybdal (trådstartaren)

#17 » 16:29:05, 20-10-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei igjen!

Nå er jeg i dialog med dkelectronics i england ang Autotronicboksen som han sier han har reparert "a few (1000) before".
Han sier han må vite noen detaljer om traktoren, bl.a:
"if it's a 3050, 4wd or 2wd , 30or 40 kph , dynashift or speed shift , and if it has had a high flow pump kit or not".
Hvordan kan jeg finne ut om den har "high flow pump kit?

Han ønsket egentlig et 12 sifret nummer som skulle finnes på dekselet til sikringsboksen, men der står det ingen ting.

En ting til, vet dere hva den "klokka" på bildet med en ventil foran er? Den sitter på venstre side inne mellom stigtrinn og bakhjul...


Bild
psdybdal
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:43:31, 13-10-2010
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: 1989 Massey Ferguson 3050 Turbo 4x4
1960 Massey Ferguson 35X
JCB 803

Kjell E

#18 » 19:11:16, 20-10-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Klokka er vel en akkumulator/demper. Har du demping på lastern?

Du har speedshift, om du har "splittgir" på en knapp på høyre side. Dynashift var vel noe clutchfrie greier.

Edit:

Bild


30 eller 40, det vet du vel :)

High flow.. Hmm. Visste ikke at de ble levert med det en gang. Skal snoke litt.
Senast redigerad av Kjell E 19:15:16, 20-10-2010, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kjell E
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 10:15:26, 06-02-2009
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 3050

psdybdal (trådstartaren)

#19 » 11:27:45, 21-10-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Oii....Dynashift hadde vært noe! :P

Men nå sliter jeg fælt med kjølinga nå da....må ha fått meg en mandagstraktor kjennes det ut som nå...
Bør kanskje ta det i egen tråd men...

Som sagt trodde jeg termostaten hadde hengt seg fast og ikke åpna, siden temperaturen en dag plutselig steg faretruende høyt. Jeg stoppa før rødfeltet og hørte ikke noe koking så jeg tror det gikk bra.

Men etter å ha montert ny termostat fra økonomideler igår så begynner jeg å lure! Etter å ha bytta og fylt væske lot jeg motoren gå tomgang uten radiatorlokk en stund....var fornøyd da det kom varme i apparatet! Men så etter litt så blåste det iskaldt der, og tempen steg igjen!
Da røska jeg ut nye termostaten og satte inn den gamle som jeg hadde operert vekk ventilen på. Altså full gjennomstrømming. Fylte væske og lufta litt...så greit ut. Resultatet var at temperaturmåleren nesten ikke rørte seg, men det kom litt lunk i apparatet. Konklusjon...sirkulasjonen/pumpa fungerer. Så satte jeg på redskap og dro ut på jordet...kjørte rundt i ca 15 min med belastning uten at tempen steg noe særlig. Den ble litt høyere enn på tomgang, det kjente jeg i varmeapparatet, men lite utslag på måleren.
Jeg bestemte meg for å prøve å sette inn nye termostaten igjen...i tilfelle jeg ikke hadde fått luftet skikkelig eller noe...skjønte ærlig talt ikke mye. Men samme skiten skjer igjen.
Jeg fylte radiatoren smekkfull hver gang jeg bytta og lot den gå tomgang en stund....til det roa seg med bobler og overløpet ikke rant over. Men når jeg stoppa motoren etter at den ble varm så kasta den ut mye væske, kanskje 2-3 liter!
Dette problemet har kommet helt plutselig, uten at motoren har kokt eller noe. Bare fra en start/stopp til en annen. Det eneste jeg gjorde i mellomtida var å ta motorvask/utvendig vask, men det kan da for ¤#%& ikke påvirke en termostat eller vannpumpe....har toppakningen røket?
Jeg har ikke så mye erfaring med dette...hva tror dere? .
psdybdal
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:43:31, 13-10-2010
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: 1989 Massey Ferguson 3050 Turbo 4x4
1960 Massey Ferguson 35X
JCB 803


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: MF35 och 22 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se