Hei igjen
Nå har jeg undersøkt litt.
Etter å ha sjekka, rengjort og spraya med WD40 alle koblinger ved boksen under hytta på høyre side så fant jeg ikke noe som umiddelbart varsla om at noe er feil. Alt var tørt og fint og så greit ut. Jordingspunktene jeg fant var også ok.
Så tok jeg av dekselet over magnetventilene og fant HiLo ventilen nederst. Der la jeg inn en
ledning sammen med den originale. Denne trakk jeg inn i hytta så jeg kunne følge med på multimeteret mens jeg kjørte.
Resultatet er at jeg måler 0V når jeg skifter til Lav. Når jeg skifter til Høy måler jeg 13,6V, men bare av og til. Spenningen detter stadig ned på ca 1,2V når giret er sjaltet til Høy. Den skifter ikke umiddelbart til Lav, men kanskje løser ikke magnetventilen ut før spenningen går enda lavere?
Spenningen endres konsekvent når jeg sjalter med girspaken, så den delen av systemet ser ut til å virke. Jeg konkluderer også med at magnetventilen er ok.
Feilen er ikke hastighetsavhengig, for dette har skjedd mens jeg har kjørt etter veien i 30-35 km/t.
Eller er det flere ting å sjekke?
Autotronic-boksen...er det den svarte som ligger under stigtrinnet på høyre side? .
I tillegg tror jeg jammen termostaten sa takk for seg idag! Temperaturen stiger til rø
dt område etter bare litt kjøring, men varmeapparatet blåser kaldt. Det er nok vann på radiatoren, og slangene fra termostathuset til radiatoren er kalde....kan vel neppe være mere komplisert? .