återkommer problemet flera ggr så prova att montera ett förkopplings motstånd till + på spolen,
jag hadde ett långt gånget problem med brända kondingar och brytare,
tror jag bytte "allt" 2 ggr men det var tändspolen som var lite för kraftig så nu kör jag med konstant förkopplings motstånd från volvo 240.
Det skulle vara brottsligt att utveckla saker så dom inte fungerar längre, och kalla det för framsteg.
trodde jag hadde åkt på samma jagå.
men nä det var för brytare sa försäljaren, så jag bytte fördelare å kondingar, kablar å lock så jag vart yr i huvet, det killen på mekonomen undvek att berätta var att det var en "hevy duty" spoke till en jänkare han sålt till mig med alldeles för mycke "punch" för min lilla volvo.
Det skulle vara brottsligt att utveckla saker så dom inte fungerar längre, och kalla det för framsteg.
det konstiga är att den ryker svartrök som betyder förmycket bensin men om jag gör så att den får mindre bensin så går den illa så den får förlite bensin men den ryker ändå svartrök varför??