Inget svar men är du hundra på att det verkligen var fulladdat. Om du skulle testa en gång till efter att ha laddat över natten. Ett nytt
batteri kan verka välladdat och hålla full fart på startmotorn en liten stund för att sedan krokna ganska snabbt. Sedan har jag en känsla av att det kan skilja väldigt mycket på låt säga 13-14 grader eller om det är neremot 20 grader kallt Jag har för mig att batterispänningen har sjunkit till 9 v. vid minus 20.
I min bil har jag ett nytt Varta batteri som det är väldigt bra sprutt i. I bilen sitter det en
Dieselvärmare som jag använder dagligen och ibland kör jag den två gånger utan att köra bilen (den stannar efter en timmer) då jag har hund i bilen. Det har fungerat helt perfekt tills den helt plötsligt var stendöd en morgon då jag skulle iväg. Förmodligen drog värmaren ur det sista u batteriet på morgonen. Min slutsats är att den halvtimme jag kör varje gång inte hinner återladda det värmaren plus allt annat drar ur batteriet och så plötsligt en dag så är det tomt. Även om det är stor effekt på generatorn på moderna bilar krävs det tid för att återladda ett batteri.
Jag detta var bara några tankar. Det kan ju också vara så att den andra traktorns startmotorn både drar en väldig massa
ström och kräver en massa ström för att dra runt
/Mats