Hebbe skrev:Kan snabbt konstatera att vi som skriver i denna tråd knappt är några drömkunder för bilverkstäderna.
Finns nog ingen SERIÖS verkstad som har något emot en "medveten" kund, tvärt emot!
Håller dock med om att det tyvärr är allt för många bilverkstäder som beter sig lite väl fult mot sina kunder och t.o.m sätter detta i system då de märker att kunden accepterar nästan allt...
Det viktiga är att gå igenom exakt vad som ska göras och inte, hur verkstaden ska gå till väga om något uppstår / eller om fler fel finnes.
Och vad det ska kosta eller max får kosta. Även tiden som det max får ta att iordningställa fordonet/maskinen är viktigt att avtala. Korta rep.tider kostar oftast mera (ökade fraktkostnader och andra arb.metoder) och kan kräva att en del lagas till en klart högre kostnad än vad det är att byta ut den mot en helt ny.
Blir något fel så ska det meddelas och lösas INNAN fordonet / maskinen hämtas ut från verkstaden.
Ingen vinner något i längden på missnöje, en nöjd kund är en trogen kund och som i sin tur nämner detta till andra (som kan generera nya kunder)...
-Är ni inte nöjda med verkstaden byt, det finns fler (även nya kunder..). För då är de inte värda att ha er som kund och ni heller inte värda att få deras hjälp!
Sen är det aldrig fel att låta verkstaden få en ärlig chans till att rätta till ett ev fel eller missförstånd.
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!
Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...