Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Lös Kylarfläkt på MF 165

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Andreas B (trådstartaren)

#1 » 00:26:34, 28-02-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kylarfläkten verkar ha losnat på en MF 165. Vad jag har förstått så är det centrummuttern som har lossnat, den som håller fast remhjulet och kylarfläkten på vattenpumpsaxeln. Hur gör man för att skruva fast muttern igen? Det är väldigt trångt, ca 30-40 mm mellan muttern och kylaren så det är svårt att få in några verktyg. Finns det någon som vet vilken nyckelvidd det är på muttern? Finns det någon med förslag på lämpliga verktyg? Det vore skönt att slippa plocka sönder mer än nödvändigt för att få fast muttern igen.
Andreas B
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:56:46, 26-06-2006
Ort: Sävsjö
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 165 Kubik
MF 135
Hymas 62
Valmet 755



Mikael.Johansson

#2 » 22:29:57, 07-03-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det där känner jag igen. Jag var med om att svetsa ihop två muttrar så att man fick en som var längre och gick utanför navet, då var det inga problem att dra åt med en vanlig nyckel.
Användarvisningsbild
Mikael.Johansson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:45:33, 09-11-2008
Ort: Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fe 35 S 1957
BM G-612 1965


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se