Nej, jag har inte somnat, lite grus i tidplanen bara. jag har hela kopplingen vilket gick smidigt om än lite tidsödande. Ihop med maskin och fäst med att par bultar för att sedan ta en titt på brythylsan. Sent en fredagkväll, för sent skulle det visa sig öppnade jag inspektionsluckan på ena sidan. Föga förvånande så kommer det
olja...mycket olja, man skall inte göra detta ingrepp en sen kväll där hjärna redan tagit paus för länge sedan. Nåväl, efter en stunds sanerande så kund man riktigt konstatera att hylsan faktisk var av. Då var den verkliga orsaken funnen. Efter att ha läst på många fiffiga tips på denna site så gick jag på lördag morgonglad i hågen loss på stolen....en eftermonterad lyxvariant som dock gift sig med golvplåten. 2 timmar senare så stor stol och plåt i ett stycke utanför hytten. Vem sa att det skulle vara enkelt. Lätt att öppna locket på Mk2 varianten var det någon som sade....på min 550 finns inte mycket utrymme att göra någon ting med locket när alla bultar väl har lossats, hytten måste ha lyfts på efteråt. En motorlyft hade varit rätt för att lyfta detta lilla
lock vilket givetvis inte fanns tillgängligt. Lång historia kort lock av tillräckligt för att stoppa ner arm och byat hylsan...mm och nu "bara" att sätta tillbaka locket igen. Här kroknade jag denna söndagkväll..efter en styrkeövning som känns i ryggen ännu så lyckdes locket mycket vackert lägga sig tillrätta, helt enkelt för lätt tyckte jag. Och det var det, den lilla skojiga armen i toppen i locket låg givetvis inte rätt utan bredvid....i övrigt tycks allt vara helt ok... Jag får suga på detta några dagar, kan man genom inspektionsluckan lyfta armen upp i hållaren eller tvingas jag lyfta det j...vla locket en gång till...
Det är roligt att meka
traktor...eller...